زبان تربیت؛ نرم است

کنسرت موسیقایی نمایشی موسی و شبان تازه‌ترین اثر موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه‌ی گردهم‌آیی مشترک معاونان، مدیران ستادی و استانی در مشهد مقدس اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، 12 نوازنده، گروه کر و دو خواننده این اثر هنری را با ملودی‌هایی که در دستگاه‌ها و آواز‌های کاملا ایرانی  مانند نوا، دشتی، چهارگاه، راست پنج‌گاه و بیات ترک آهنگ‌سازی شده است، اجرا کردند.
در ابتدای اجرای این اثر علیرضا جلالی رییس کانون زبان ایران و سرپرست کانون استان یزد توضیح داد که اولین اثر موسیقایی نمایشی استان یزد "رستم و سهراب" با موضوع توکل بود که اکنون لوح فشرده آن در مراکز فرهنگی هنری و فروشگاه‌های کانون موجود است.
وی همچنین گفت: دومین اثر با عنوان "لیلی و مجنون" با موضوع عفاف و حجاب تولید شده که برای اعلام نظر در اختیار معاونت فرهنگی کانون قرار گرفته و به زودی لوح فشرده آن هم توزیع خواهد شد.
سرپرست کانون استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در اثر موسیقایی نمایشی "موسی و شبان" خداوند زبان تربیت را نرم معرفی می‌کند و در پایان داستان، شبان به موسی می‌گوید من دست و بازوی تو را بوسه می‌زنم چون تازیانه زدن تو باعث شد که اسب برگشت و من جریان زندگی‌ام عوض شد.
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در این اجرا با اشاره به حدیثی که انسان نباید دو روز از زندگیش شبیه هم باشد، خاطرنشان کرد: انسان دایم در حال تکامل است و روز به روز کامل‌تر می‌شود و این تکامل و معرفت دینی در سایه تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌شود.
رضایی در ادامه گفت: محتوای اثر فاخر "موسی و شبان" نشان می‌دهد که شبان هم در آخر، به مقام موسایی رسید. همه ما از کودکی تا امروز، هزاران بار مقام شبانی را پشت سر گذاشتیم و به مقام موسایی رسیدیم و امروز مقام ما نسبت به دیروز، مقام موسایی و نسبت به فردا مقام شبانی است.
بر همین اساس، از مهدی آرایی به عنوان سرپرست گروه، طراح و آهنگ‌ساز  و از احسان توکل به عنوان تنظیم کننده آهنگ‌ و رهبر گروه همچنین مصطفی راغب به عنوان خواننده، بازیگر و  تنظیم کننده آهنگ برای گروه هم خوانان و نوازندگان، نام برده شده است.
 این اثر با همکاری گروهی از اعضای پیشین و جدید کانون و هنرمندان کانون استان یزد اجرا شد.
این اثر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون یزد و با حمایت چند شرکت‌ صنعتی، تجاری و ساختمانی آماده اجرا شده است.