رمانهای نوجوان امروز خواسته های نسل امروزی را برآورده کرده است

عضو برگزیده مسابقات نقاشی نهاد کتابخانه های عمومی و کانون با موضوع کتاب و کتابخوانی در سال 90 و 91، سرزدن هرروزه اش به کتابخانه و امانت گرفتن کتاب از نظر مربیان چندان هم قابل توجه و عجیب نبود اما وقتی یک روز با خلاصه ی نوشته شده ی کتاب قطوری که چند روز قبل به امانت گرفته بود نزد مربی اش آمد توجه مربی را به خود جلب کرد وقتی که جویای کارش شد، استعداد او را در کتابخوانی دریافت که کتابخوان ماهری است و در تند خوانی و صحیح خوانی مهارت خاصی دارد.

امیر حسین احمدی عضو 12 ساله ی مرکز شماره 1راور است که تا کنون بیش از 200 جلد از کتابهای  کانون را خوانده و چندی پیش چندین جلد از کتابهایی را که خود خریداری کرده و یا هدیه گرفته بود به کتابخانه مرکز اهدا کرد. لحظاتی به گفتگوی با او نشستیم.

گفتگو از:عذرا روحانی مسئول مرکز کانون شماره 1راور-کرمان
 
- چند سال است که عضو کانون هستی ؟
 4 سال
 
-  چه تعداد از کتابهای کانون را خوانده اید ؟
دقیقا نمی دانم ولی تعداد زیادی از کتابها را خوانده ام .شاید بتوان گفت بیش از 200 کتاب کتابخانه را مطالعه کرده ام.
 
- چقدر به کتاب خواندن علاقه داری ؟
 خیلی زیاد. از کتابهایی که تا حالا خوانده ام درسهای زیادی گرفته ام. با خواندن کتاب روان خوانی من خوب شد به طوری که من سریع تر از دیگر اعضا کتاب می خوانم.  در انشانویسی هم به من خیلی کمک شده است.
 
-  چه کتابهایی را بیشتر می خوانی؟
 به کتابهای داستانی که پر از حوادث هستند بیشتر علاقه دارم.
 
-  چه تعداد از کتابهای رمان نوجوان امروز را خوانده ای؟
تابستان و پاییز امسال  تعداد 15 تا از کتابهای رمان نوجوان امروز را خوانده ام.
 
- چه شد که به خواندن کتابهای رمان علاقمند شدی ؟
موضوعات آنها بیشتر تخیلی و فانتزی ست و از خواندن آنها بیشتر شاد می شوم و چیزهای مفیدی یاد می گیرم. کتابهای مجموعه رمانهای نوجوان امروز ، موضوعاتی دارند که کاملاً با شرایط زندگی نسل جوان امروزی مربوط است.
 
-   به نوشته کدام نویسنده بیشتر علاقه داری؟
 نوشته های داریوش عابدی را بیشترمی پسندم چون تخیلی و از نظر من اکشن هستند.
 
-  مربیان کانون چقدر در علاقه شما به کتابخوانی مؤثر بوده اند؟
وقتی به مرکز می آمدم و می دیدم مربیان  کتاب می خوانند از نام کتاب میپرسیدم وبعدا مربیان کتاب را به من امانت می دادند ویا کمی از آن را تعریف می کردند وهمین باعث تشویق و علاقمندی من به خواندن آن کتابها می شدوآنها را به امانت می بردم. کاری که در مرکز دیدم این بود که کتابهای رمان نوجوان امروز را در یک قفسه کنار هم چیده اند و این بیشتر مرا به خواندن آنها ترغیب می کرد و دیگر از سر در گمی و دنبال گشتن وپرسه زدن در قفسه ها نجاتم می داد.و دلیل دیگر تاثیر مربیان، معرفی این گونه کتابها از راههای مختلف بود چه شفاهی و زبانی یا راههای دیگر خیلی مهم است .
 
-  خاطره ای از اولین روزهایی که کتابخوانی را شروع کردی داری؟
 
خاطره زیبائی که دارم  اولین کتابی را که در اولین روز ورودم به کتابخانه خواندم کتاب هفت برادر بود که از این کتاب خیلی خوشم آمد و با خودم گفتم باید بیشتر کنجکاوی کنم و بقیه کتابها را هم کم کم بخوانم تا بفهمم در مورد چه چیزی هستند و همین باعث شد که به خواندن کتاب علاقمند شدم و اکنون به کتابخوانی خیلی بها میدهم.
 
 
-    آیا دوست داری در آینده نویسنده شوی؟
 بله
-     فکر می کنی شیطنتهای پسرانه مانعی برای خواندن کتاب می شود؟
 من هم شیطنت می کنم و هم کتابی را که دوست دارم می خوانم ، بعضی وقتها اگر شیطنت داشته باشی دنبال موضوعات کنجکاوانه بیشتری هستی.
-         چه آرزویی داری؟
دوست دارم این قدر کتاب بخوانم که یک روز خودم تخیلی ترین کتاب را برای بچه ها بنویسم.
با آرزوی موفقیت برای همه ی اعضای کانون