قصه گوی کرمانی راهی جشنواره بین المللی قصه گویی شد

با پایان یافتن مرحله ی منطقه ای شانزدهمین جشنواره قصه گویی، قصه گوی کرمانی نیز راهی مرحله ی بین المللی این جشنواره شد.

به گزارش روابط عمومی استان کرمان، زهره منتظری مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون زرند با قصه" مرد جوراب باف" به عنوان نفر برگزیده در بخش برگزیدگان پیشین جشنواره قصه گویی منطقه 3 کشور معرفی و به مرحله ی نهایی این جشنواره راه یافت.
بر اساس رای هیات داوران متشکل از مهناز فتاحی، معصومه باقری و پروین وفایی، در بخش برگزیدگان پیشین همچنین مهدی رحمانی با قصه" راز درخت انجیر" از اصفهان موفق شد تا به مرحله‌ی نهایی جشنواره راه پیدا کند.
براساس این گزارش قصه "رستم 10 ساله" مسعود شاهنگی از اصفهان تنها برگزیده بخش آزاد این جشنواره بود.
هیئت داوران در بخش راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای، سیده محدثه حسینی از گلستان و سوسن حیاتی از بوشهر را به ترتیب با قصه‌های "مردی از هزاوه" و" کودک ماهی‌گیر" را به عنوان برگزیده معرفی کرد.
 در بخش مربیان عسگر جعفری پاشالو از اردبیل با قصه‌ی" نقاش و معمار"، سیما نوروزی سپیده از همدان با قصه‌ی" پهلوانی از پهلوانان"، نرجس شمس آبادی با قصه "دزدان در مسجد جامع" از اصفهان و ملیحه کرمی از بوشهر با قصه" سردار ایرانی آریوبرزن" برترین‌های این بخش بودند.
همچنین هیئت داوران جشنواره بهنام جهانی را به خاطر قصه‌گویی شایسته از همدان و فاطمه جمالی باشی را به خاطرباز نویسی و بازآفرینی مناسب قصه از استان سمنان شایسته تقدیر دانست.
شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای بوشهر 25 تا 27 دی‌ با حضور 43 قصه‌گوی استان‌های اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان و همدان در سالن سینما شهید آوینی بوشهر برگزار شد.
برگزیدگان این رقابت همراه با برگزیدگان سه جشنواره‌ی دیگر منطقه‌ای - که پیش از این در رشت، بندرعباس و کرمانشاه برگزار شده است - به مرحله‌ی نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه می‌یابند.
مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی قرار است طی روزهای 28 بهمن تا 1 اسفند در تبریز برگزار شود.