کد خبر: 219874
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
بازدید 2186
شرکت 222 گروه در جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی همدان

همدان شهریور ماه میزبان برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی است.

دومین نشست خبری نمایشنامه‌خوانی رضوی با حضور پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به منظور تشریح فعالیت‌های صورت گرفته با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کانون برگزار شد.
پرویز ابراهیمی در نشست مطبوعاتی خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از مربیان مجرب مأموریت دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه استعداد کودکان را بر اساس ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران شکوفا می‌کنیم تصریح کرد: کانون رسالت شکوفایی استعدادها را از کودکان که به خدا نزدیک‌تر هستند آغاز می‌کند.
 ابراهیمی با بیان اینکه در کانون کودک‌، آزادی را تجربه می‌کند بیان داشت: برنامه‌های کانون با آزادی به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.وی یادآور شد: کانون بر محور اعتدال حرکت می‌کند و در مسائل مذهبی و سبک زندگی به دور از افراط و تفریط با یک روش عقلایی و بهره‌گیری از نقشه راه سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری را به کودکان و نوجوانان تبیین می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای تأثیرگذاری سبک زندگی مورد نظر رهبری بر جامعه این را از دوران کودکی آغاز می‌کنیم تصریح کرد: تأثیرگذاری در دوران کودکی بیشتر از هر دوره دیگری است و بخش عمده‌ای از سرمایه‌های ما باید در دوره کودکی و نوجوانی هزینه شود.
  
مدیر کل کانون استان در ادامه به جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی بیان سبک زندگی بر روی کودکان و نوجوانان است.
وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 16 جشنواره با موضوعات مختلف امام رضا(ع) داریم که جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی از سه سال پیش در خراسان رضوی آغاز و دو دوره در مشهد برگزار شد و سومین دوره آن در سال جاری در همدان برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان داشت: سال گذشته جشنواره در چهار بخش کودک، نوجوان، آزاد و مربیان برگزار شد که تعداد 300گروه در جشنواره شرکت کرده بودند.
وی ادامه داد: در جشنواره سال جاری فقط بخش نوجوان را داریم و با توجه به حذف سه بخش دیگر خوشبختانه شاهد حضور تعداد 222 گروه از تمام استان‌های سطح کشور در جشنواره هستیم.
ابراهیمی عنوان کرد: از 16 شهریور هشت گروه نمایشنامه‌خوانی برتر وارد همدان می‌شوند و در روز 18 شهریور اختتامیه برگزار و گروه‌های برتر از اول تا رتبه هشتم مشخص خواهند شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه با بیان اینکه استان‌های همدان و خراسان رضوی بیشترین تعداد گروه‌ها را در جشنواره امسال دارند تصریح کرد: شیوه‌نامه و پوستر به موقع طراحی و به استان‌ها ارسال شد و سایت جشنواره نیز طراحی شده و در جشنواره سوم سیستم پیامکی هم خواهیم داشت
وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم داوری نیز مشخص شده است گفت: با توجه به اینکه جشنواره دو بخش نمایشنامه‌خوانی کودکان و تجربیات موفق که مربیان دارای تجربه در زمینه نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود برای هر گروه یک تیم داوری سه نفره که همگی داوران کشوری هستند تشکیل شده است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لازمه کار تربیتی استمرار برنامه‌ها است و خانوده‌ها باید اهمیت تداوم برگزاری برنامه‌ها را در طول سال درک کنند و با کانون همکاری لازم را به عمل آورند.وی افزود: در حال حاضر 36 مرکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در سراسر بخش‌های استان فعال است.
ابراهیمی با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری بیش از 50 نوع فعالیت در طول تابستان اجرا می‌کنند تصریح کرد : قصه گویی، شعر خوانی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتب، نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، پرورش خلاقیت، نشریه دیواری، سفالگری، معرفی ایام و قایع، کاردستی،ایجاد کارگاه های ادبی، فعالیت‌های مذهبی، قرآن، احکام، برگزاری جشن‌های اعیاد و برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی از جمله این برنامه هاست.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار در ایران گروهی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به کویت دعوت شدند ابراز داشت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ همدان کارگاه‌های سفال‌گری و نقاشی برای کودکان کویتی برگزار کردند.
وی با اشاره به اینکه زبان کودک زبان بین‌المللی است اذعان داشت: با توجه به اینکه کودکان ایرانی که در کویت حضور دارند نیاز به آموزش‌های کانون دارند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره را بین المللی می‌کنیم که دیگر کشورها هم در این جشنواره حضور یابند.
 
وی در پایان از تجلیل مربی فرهنگی و یک مربی مسوول فرهنگی از استان همدان به عنوان مربیان نمونه کشوری انتخاب خبر داد وافزود: گیتی فلاحی مربی مسوول فرهنگی مرکز سرکان،مریم شریف زاده مربی فرهنگی مرکز شماره یک همدان و افسانه محمدی مربی هنری در بخش سفال مرکز همدان ، به این افتخار دست یافتند.