نوشتن، یک کار خدایی است

عبدالرضا صمدی با حضور در گردهمایی اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی گفت: هرچه در دل دارید، روی کاغذ بیاورید، نوشتن یک کار خدایی است، قرآن حرف‌های خداست که به حضرت محمد(ص) گفته شد و حضرت علی (ع) آن‌ها را نوشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با برگزاری گردهمایی اعضای مکاتبه‌ای عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور درمکان سنتی «شمس العماره» که اعضای فعال بخش مکاتبه‌ای گردهم آمده بودند، گفت: نوشتن یک نعمت است که خداوند به انسان هدیه کرد و کسانی که اهل نوشتن باشند، به محیط اطراف خود توجه بیشتری دارند.
مدیر کل کانون استان تأکید کرد: محیط زندگی ما شاعرانه است و ما باید با چشمان  بینا و گوش  شنوا زیبایی‌های طبیعت و زندگی را ببینیم تا بتوانیم زیبا بنویسیم.
صمدی اضافه کرد: برای رشدکردن و پیشرفت باید به یکدیگر کمک کنیم، زیرا هیچ چیز به تنهایی نمی‌تواند رشد کند، در جهان طبیعت همکاری و همراهی خورشید، گل‌ها، جویبار و درختان به وضوح دیده می‌شود. بنابراین کانون را دوست خود بدانند و برای نوشتن از این دوست صمیمی کمک بگیرند.
مدیر کل کانون استان، نوشتن را یک کار خدایی دانست و گفت: هر نوشته یک پیام دارد و خداوند این نعمت را به انسان هدیه کرد تا بتواند بنویسد، قرآن حرف‌های خداست که به حضرت محمد(ص) گفته شد و حضرت علی (ع) آن‌ها را نوشت.
وی به اعضای فعال مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی توصیه کرد: زمان زیادی را به خواندن کتاب اختصاص بدهند و اندیشه‌هایشان را  به ویژه در دو بخش شعر و داستان بر روی کاغذ بیاورند.
ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان،  درباره اهداف برگزاری گردهمایی اعضای مکاتبه ای گفت: پرورش حس زیبا شناسی و تقویت استعدادهای ادبی، پایداری اعضا و تشویق اعضایی که ارتباط مستمر با بخش آفرینش‌های ادبی بخش مکاتبه‌ای داشته‌اند و شماره جدید عضویت را دریافت کرده‌اند، مهم‌ترین دلیل برگزاری این گردهمایی به شمار می‌رود.
کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان تصریح کرد: در این گردهمایی  16 نفر از اعضا در کنار یکدیگر و با حضور مدیر کل کانون استان به خوانش آثار خود در دو بخش شعر و داستان پرداختند و آثار یکدیگر را نقد و بررسی کردند.
اجرای نمایش عروسکی « سه گوش» با هنرمندی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند و کارگاه ساخت جامدادی از دیگر برنامه‌های گردهمایی اعضای مکاتبه ای آفرینش‌های ادبی در بیرجند بود که روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه 1394 برگزار شد.