تشریح فعالیت‌های کانون در شبکه تلویزیونی خاوران

مدیرعامل در حاشیه سفر خود به بیرجند در برنامه زنده تلویزیونی «بهارانه» سیمای شبکه استانی خاوران حضور یافت و به تشریح برخی فعالیت‌های کانون پرداخت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، علیرضا حاجیان‌‌زاده در این برنامه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی تولید کتاب، فیلم و اسباب‌بازی‌ها سخن گفت.  
وی ابتدای این برنامه با اشاره به سابقه‌ی 50 ساله خدمات کانون در حوزه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گفت: تقویت فکر کودکان و تشویق آن‌ها به کتاب‌خوانی از فعالیت‌های اصلی مراکز فرهنگی هنری این مجموعه‌ی باسابقه است.
حاجیان‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر 937 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی  کانون در سطح کشور خدمات خود را برای کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند که از این مجموع 115 مرکز کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی است.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: کانون علاوه بر تولید کتاب، فیلم، اسباب‌بازی، موسیقی و تئاتر، بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی مسوولیت دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی را نیز بر عهده دارد.
وی هم‌چنین گفت: هدایت، تشویق و حمایت از طراحان اسباب‌بازی در سطح کشور، صدور مجوز تولید و نظارت بر واردات از جمله وظایف دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مستقر در کانون است.
حاجیان‌زاده با اشاره به این‌که سال گذشته از سوی کانون اولین جشنواره ملی اسباب‌بازی‌ها برگزار شد، افزود: بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی را می توان با اسباب‌بازی‌ها به کودکان آموخت بر همین اساس تلاش ما در کانون بر این است تا با ساماندهی این صنعت و حمایت از تولید کنندگان آن، اسباب‌بازی‌های مناسب در اختیار کودکان قرار گیرد. 
مدیرعامل کانون در بخش دیگری از سخنانش به حضور کودکان در فضاهای مجازی اشاره کرد ویادآور شد: کودکان و نوجوانان امروز در فضای مجازی حضور دارند و این وظیفه همه اولیای تربیتی است که فرهنگ استفاده صحیح از فن‌آوری‌های جدید را در وجود بچه‌ها نهادینه کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود در برنامه تلویزیونی «بهارانه» اظهار داشت: امیدواریم با توسعه کتاب‌خانه‌های سیار و مراکز کانون زبان ایران در استان خراسان جنوبی شاهد گسترش خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح این استان باشیم.