کد خبر: 255320
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
بازدید 3719
جشنواره کتاب های تصویری داستانی برگزیدگان خود را شناخت

نشست سراسری صاحب نظران و فعالان ادبیات کودک کشور و جشنواره کتاب های تصویری داستانی با معرفی برگزیدگان، در دانشگاه شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در ادامه نشست دو روزه ی  «جشنواره کتاب های تصویری داستانی» که در مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد، نتایج نخستین جشنواره کتاب های تصویری داستانی تالیفی کشور اعلام شد که در بخش نویسنده ی برتر احمدرضا احمدی، محمدرضا شمس و فریبا کلهر تقدیر شده و دیپلم افتخار این بخش به محمد رضا شمس رسید.
دیپلم افتخار بخش تصویرگران به علی خدایی اهدا شد و از مهکامه شعبانی، حافظ میر آفتابی و نگین احتسابیان تقدیر به عمل آمد. در بخش طراحی گرافیک این جشنواره نیز دیپلم افتخار به کورش پارسانژاد اهدا شد و تقدیر نامه هنرمند برتر در بخش مدیرهنری برگزیده به فریده شهبازی رسید.
در میان مجموعه های ادبیات کودک هم مجموعه های «به رنگ عشق»، «کرگدن» و «مرغک» مورد تقدیر قرار گرفتند.
هیات داوران کتاب های «چه عیبی داره»، «داستان پر ثمر و با افتخار مداد قرمز»، «دالی»، «دو دوست»، «دیو سیاه دم به سر»، «رویای باد»، « قصه پنیرک»، «قوقولی غوغول»، « من نمی ترسم» و « ننه گلاب» را به عنوان برگزیده اعلام کرد .
بخش پایانی جشنواره به معرفی ناشران برتر اختصاص داشت که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشر افق و نشر نظر به عنوان بنگاه های انتشاراتی برگزیده معرفی شدند.