سازمان‌های دولتی از اهدای کتاب به بیمارستان‌ها حمایت کنند

سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش که در بخش تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند، طرح اهدای کتاب به بیمارستان‌ها را وارد نظام آموزشی خود کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پیشنهاد حسین شیشه‌گر طراح گرافیک و تصویرگر است که در غرفه «دوباره می‌خوانم» ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرده بود.
به گفته این تصویرگر، کودکان وقتی که از دبستان یا پیش دبستانی آموزش ببینند و حس خیریه در آن‌ها ایجاد شود، احساس می‌کنند می‌توانند از هم‌نوعان‌شان حمایت کنند.
شیشه‌گر در ادامه گفت: گروه‌هایی مانند سلامت و هنر بدون چشم‌داشت زمان زیادی را صرف این کار می‌کنند به خاطر همین، اگر حمایت دولتی به سوی این مجموعه‌ها بیاید، خیلی تأثیرگذار خواهد بود.
این پایه‌گذار گروه دنیای عجیب با بیان این‌که برای کمک روحی به کودکان بیمار در این کارزار شرکت کرده‌ است، افزود: گروه سلامت و هنر، مخاطب هدف را درست انتخاب کرده، چرا که چند سال است این فعالیت را انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: این کار خیریه برای بهبود روحیه کودکان بیمار صد در صد تأثیرگذار است و از آن‌جایی که قصه‌گویی در فرهنگ قدیمی ما نهادینه شده است و داستان‌ها و روایت‌هایی که برای کودکان تکرار می‌شود از دو جهت می‌تواند شیرین باشد.
شیشه‌گر در ادامه توضیح داد: این داستان‌ها از طرفی درگیری ذهنی ایجاد می‌کند تا کودکی که با آن داستان برخورد دارد، از آن فضا خارج و از طرفی با روایت‌ها آشنا شود و در زندگی‌اش تأثیرگذار باشد.
پوراندخت نکونام تصویرساز دیگری که در کارزار «دوباره می‌خوانم» شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف هستند به آخرین چیزی که اهمیت می‌دهند مساله کتاب است و بچه‌های آنان در محیط بزرگ‌سالانه رشد می‌کنند.
او در ادامه گفت: ایده خوبی است کتاب‌هایی را که خودمان خوانده‌ایم و آن‌ها را دوست داریم به بچه‌های بستری در بیمارستان‌ها اهدا کنیم.
نکونام اظهار کرد: بچه‌های بیمار معمولاً روحیه‌شان را از دست می‌دهند و همین که بدانند کسی به آن‌ها فکر می‌کند خوشحال می‌شوند و با همان جمله‌ای که نویسنده‌ها و هنرمندان بر روی کتاب‌ها می‌نویسند، روحیه آن‌ها بهبود می‌یابد و حس‌ می‌کنند که برای کسان دیگر مهم هستند.
این تصویرساز پیشنهاد کرد: ایده «دوباره می‌خوانم» ادامه پیدا کند و فقط به اهدای کتاب اختصاص نداشته باشد و در این نمایشگاه فعالیت‌های دیگری مانند انیمیشن، نقاشی، کاردستی و... هست که می‌تواند گسترش داده شود. 
گفتنی است این دو تصویرگر تعدادی از کتاب‌های خود را به طرح «دوباره‌ می‌خوانم» برای ساخت و تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌های کودک اهدا کردند.
ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 4 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری به کار خود پایان می‌دهد.