افزایش اعتماد به نفس کودکان دارای نیازهای ویژه با حضور در کانون

افزایش اعتماد به نفس در فرزندم و بیرون آمدن او از انزوا و تنهایی را مدیون مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در بیرجند هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهرا رهپرداز مادر یکی از اعضای مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در مراسم جشن «بر بال پروانه‌ها» از تلاش‌ها و خدمات مربیان، مسوولان و کارشناسان کانون قدردانی کرد و گفت: دخترم پیش از عضویت در مرکز فراگیر کانون، به خاطر نگاه‌های سنگین بعضی از افراد جامعه، بسیار گوشه‌گیر و منزوی از اجتماع شده بود و من از این موضوع بسیار رنج می‌بردم. اما از زمانی که کانون این مرکز را راه‌اندازی کرده و فرصت استفاده برابر از امکانات و خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را برای تمامی کودکان و نوجوانان فراهم آورده، دخترم از حضور در جامعه احساس خشنودی می‌کند و سعی دارد تا توانمندی‌های خود را به کمک مربیان کانون بروز دهد.
این مادر که در مرکز فراگیر کانون با جمع خانواده‌های کودکان و نوجوانان عضو کانون سخن می‌گفت همچنین خاطر نشان کرد: پس از آشنایی من با مرکز فراگیر که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفت،  متوجه شدم این مجموعه جایی بسیار با ارزش است که به راحتی و با اطمینان کامل می‌توانم فرزندم را راهی آن‌جا کنم تا او در کنار سایر کودکان و نوجوانان به فعالیت بپردازد.
رهپرداز در ادامه گفت: امروز می‌بینم که ارتباطات اجتماعی فرزندم بیشتر شده است و با شادی از کانون و حضورش در برنامه‌های آن با دوستان و آشنایان سخن می‌گوید به همین دلیل این فرصت را غنیمت شمرده و از همه‌ی والدینی که صاحب فرزند معلول هستند تقاضا دارم با اعتماد کامل به کانون، فرزندان خود را به دست مربیان توانمند این مجموعه بسپارند و اطمینان داشته باشند که کانون با بهترین امکانات و در فضایی آرام، برای آنان بهترین برنامه‌ها را درنظر گرفته است.
این مادر در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: معلولیت محدودیت نیست، چه بسا بسیاری از دانش‌آموزانِ معلول، استعدادهای خاصی دارند که تنها باید شناخته شود و به آنان کمک کنیم تا توان‌مندی‌های آنان تقویت و شکوفا شود.
رهپرداز تصریح کرد: کانون نقش مؤثری در رشد اعتماد به نفس فرزندم داشت و من قدردان مربیان صبور و مهربان کانون هستم. مهربانی آنان فرزندم را چنان به کانون علاقه‌مند کرده است که او همیشه منتظر حضور در جمع اعضا و مربیان این مجموعه فعال و دوست داشتنی است.
لازم به توضیح است که هم‌زمان با برگزاری «جشن بر بال پروانه‌ها» سه جلد کتاب با خط بریل ویژه نابینایان نیز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به مرکز فراگیر بیرجند اهدا شد.
جشن روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال پروانه‌ها» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با حضور پرویز آرامنش مدیر کل حفاظت و محیط زیست استان، سید علی اکبر محمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی بیرجند، طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان و جمعی از والدین و دانش‌آموزان آموزشگاه وصال برگزار شد.