کد خبر: 271081
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کانون استعداد مرا شکوفا کرد

عضو موفق کانون پرورش فکری که در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی کشور، رتبه چهارم نقالی را کسب کرد؛ کانون را فضایی موثر برای بروزاستعداد ها و توانمندی های فردی کودکان ونوجوانان عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این مسابقات در دو بخش پسران و دختران به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که حدود هزار دانش آموز از سراسر کشور در آن شرکت کرده اند.
شرکت کنندگان  به مدت چهار روز در هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینشهای ادبی، رسانه و فضای مجازی با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت  برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.
"مرجان نشتا حسینی" عضو نوجوان مرکز مقام 4کشوری با شرکت در بخش نقالی توانست به عنوان تنها برگزیده نقالی از استان مازندران رتبه چهارم کشوری را کسب نماید.
مسوؤل مرکز فرهنگی و هنری کانون نشتارود در این خصوص گفت: "مرجان نشتا حسینی"  متولد مهر 1379 بوده که در پایه دهم مشغول به تحصیل است.مرجان از 6سالگی عضو کانون پرورش فکری بوده و در این سالها در کارگاه های مختلف حضور فعال داشت. یکسال گذشته به صورت مشتاقانه در کارگاه های قصه گویی کانون که اینجانب با اعضا کار میکردم حضور داشت و با توجه به شخصیت و بیان روان و اعتماد به نفسی که داشت ترجیح دادم در کار حماسی و نقالی به صورت جدی فعالیت کند.
"مریم فلاحی نرمی" می گوید: دیماه سال گذشته کارگاه های نقالی  به صورت فشرده برگزار شد و مرجان توانست در مسابقات دانش آموزی مدرسه شرکت کند. در مرحله شهرستانی و استانی رتبه نخست آورد و به مرحله کشوری راه پیدا کرد. بر این اساس اجرای وی در مرحله کشوری پذیرفته شد و برای رقابت نهایی در نیشابور به عنوان یکی از برترین ها پذیرفته شد.
در نهایت این عضو کانون نشتارود توانست، در بخش نقالی به عنوان تنها برگزیده از استان مازندران رتبه چهارم کشوری را کسب نماید.
گفتگوی با "مرجان حسین نشتایی" عضو فعال کانون پرورش فری نشتارود:
متولد 1379 اهل تنکابن هستم. از سال1384-1385وارد کانون شدم.
کانون، مکانی موثر برای رشد من بود. قدرت بیان و تسلط بر روی سخنوری رو از مربیان کانون به خوبی یاد گرفتم.

*کانون و برنامه های آن چه تاثیری در شما داشته است؟
باعث اعتماد به نفس من و هدفمندیم شد، قدرت درحل مشکلات را آموختم و متوجه شدم تو چه کاری استعداد دارم. در واقع کانون، دری  به روی استعدادهایم بود.
*علاقه شما به قصه گویی چگونه شکل گرفت و فکر می کنید قصه چه تاثیری می تواند برای همسالان شماداشته باشد؟
از زمانی که اولین بار مادرم کتاب "تاتی" رو برام خوند و وقتی که پدرم قصه "کدو قلقلی زن" رو برام تعریف کرد و البته روزی که برای اولین بار خانم "فلاحی" قصه "خاله ستاره" و بزغاله"  را برای من و بچه های کانون تعریف کرد علاقه ام به قصه گویی شروع شد.
البته همیشه وقتی پدر و مادرم چیزی میخواستن بهم یاد بدن یا از کاری منعم کنن از قصه استفاده میکردن و این شروع ارتباط من با دنیای قصه و داستان بود این هم بین خودمون باشه برای عروسکام گل های باغچه و هرچیزی که سر راهم بود قصه تعریف میکردم وفکر میکردم مثل مامانم شدم .
بعد از اینکه صدای قصه های خانم فلاحی و سبک قصه گوییش توی گوشم پیچید برای اولین بار تو سال 1386 نقالی و قصه گویی رو شروع کردم.
قصه مایه آرامش من شد و این ماجرا که خانوادم از قصه برای پند گرفتن من استفاده کردن خیلی مثمر ثمر بود. پس این دنیای قصه بود که امروز مرجان ساخته شد. هنوزم که به این سن رسیدم دست از کتاب خوندن بر نداشتم و نوار های کاست و قصه گویی زیادی به یادگار دارم.
*چه پیشنهادی به هم سن و سال های خود دارید؟
پیشنهاد میکنم حتما سی دی ها و نوار های قصه گویی رو تهیه و گوش کنن و قبل از خواب، چند ورقی هم که شده کتاب بخونن و البته قصه فکر رو باز میکنه و فرد رو وادار به تفکر میکنه و این گامِ اول برای اندیشه باز هست پس به دوستانم پیشنهاد میکنم گام اول رو به سمت سرزمین قصه ها بردارن.
*برنامه شما برای آینده چیه؟
برنامه ام برای آینده در درجه اول به پایان رسوندن تحصیلاتم و در کنار اون فعالیت های تئاتر و قصه گویی و آماده شدن برای نقل بعدی شاهنامه و یقین دارم که برای سی و ششمین سال مسابقات فرهنگی هنری نقد وداع رستم و سهراب رو میگم و البته مهم ترین تصمیمم حفظ کردن شاهنامه است و انتقال پیام ها و درس های اون به همسن وسالانم است و تلاش میکنم مخاطب های قصه گویی و نقالی بیش از پیش باشه...
برخی از موفقیت های "مرجان نشتا حسینی":
کسب مقام برترین بازیگر نمونه خردسال در رشته تآتر سال 86- کسب مقام سوم استان در رشته تآترسال 86-  شرکت در مسابقات نقاشی دیواری با موضوع انقلاب وکسب مقام اول شهرستان و راهیابی به اجرای استانی و کشوری-  شرکت در مسابقات سرود و تئاتر در سال 86 وکسب مقام اول در سرود و سوم در تئاتر- شرکت در مسابقات فرهنگی هنری انشاء و تفسیر نماز و قرآن و سه سال پیاپی کسب مقام اول تا سوم شهرستان و راهیابی به مسابقات استانی - شرکت در مسابقات مقاله پژوهی، فرهنگی و کسب مقام اول تا سوم- شرکت در مسابقات نقالی و کسب مقام اول شهرستان و راهیابی به مسابقات استانی و کشوری.