مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان خراسان رضوی به ایستگاه آخر رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با انتخاب ۱۱ قصه‌گوی برتر در بخش‌های آژاد، کانونی، مادربزرگ و پدربزرگ، نوجوان و فراگیر به کار خود پایان داد.
سیدکمال الدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در آیین اختتامیه مرحله استانی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به اهمیت نقش قصه در زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروزه ذخیره دانایی یا به عبارتی سرمایه اجتماعی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر در قالب بیان قصه‌ها و می‌توان گفت بهترین محمل‌های ایجاد تعاملات گرم، از نوع صمیمیت و دوست داشتن، «قصه‌گویی» است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کانون‌های پرورش فکری محل و مأوای موفقیت و رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: برای داشتن یک جامعه موفق و کودکانی با رشد سالم شخصیتی، باید در هر محله یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته باشیم.
جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون خراسان رضوی نیز در آیین پایانی مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی از زبان به عنوان قابلیت ذاتی انسان یاد کرد و گفت: هر گاه ویژگی‌های هنری چون ایهام، اغراق، تخیل، آرمان و آرزو با زبان ادغام شود، هنر ایجاد می‌شود و قصه زبان هنری است.
محقق نیشابوری در ادامه سخنان خود به قدمت و سابقه طولانی قصه اشاره کرد و گفت: قصه قدیمی‌ترین شکل بیان مافی‌الضمیر برای انسان‌ها بوده است و می‌توان از آن به عنوان اولین اثر هنری که ابزار خاصی جز کلمه ندارد یاد کرد که به مرور زمان متریال آن تغییر کرده و موجب خلق هنرهای دیگر هم‌چون نقاشی، کارحجمی، موسیقی و ... می‌شود.
محقق نیشابوری در پاسخ به حمایت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص افزایش و گسترش کانون‌های فرهنگی هنری در سطح استان و به ویژه مناطق محروم و روستایی گفت: پرورش و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی دستگاه‌ها و دستاوردهای سال‌های اخیر کانون در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی به لطف نگاه ویژه و خاص مسوولان اجرایی به کانون و درک صحیح آنان بوده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =