فضای با نشاط کانون، زمینه‌ساز شوق مطالعه در بچه‌هاست

نشاط موجود در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری به زیبایی انگیزه و شوق مطالعه را در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف، درمیان  و عضو کمیسون آموزش  در مجلس شورای اسلامی با حضور در آیین راه‌اندازی اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان خوسف، گفت: راه‌اندازی کانون در این شهرستان اقدام بسیار پسندیده‌ای بود، زیرا برای کودکان و نوجوانان مستعد این منطقه فرصت بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی، علمی و دینی و... را فراهم خواهد کرد.
  نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کودکان ونوجوانان با حضور در کتاب‌خانه‌های  کانون وارد باغ و گلستانی از کتاب می شوند که به آنان این اجازه را می‌دهد غیر از مطالب درسی خود مطالب دیگری را مطالعه کنند.
 حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطر نشان کرد: توجه به مباحث فرهنگی همواره باید از اولویت‌های نخست برنامه‌ریزی باشد، به ویژه در استان خراسان جنوبی که مردمانش در فرهنگ دینی، تدین، نجابت و رعایت حقوق دیگران نمونه هستند.
آیین افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف صبح ششم مهرماه 1396 با حضور جمعی ازمسوولان شهرستان خوسف هم‌چون: محمد شفیعی فرماندار، محسن علیزاده شهردار، محمد رضا خوشحال رییس شورای شهر و محمد دانایی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان و محمد ثقفی مدیر کل صدا و سیمای استان  برگزار شد.
طی جلسه ای که در ماه گذشته  در فرمانداری خوسف با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با توجه به عدم وجود مکان فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، خانه فرهنگ دکتر شکوهی در حاشیه مقبره ابن حسام خوسفی به کانون واگذار شد تا این مکان پایگاهی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق شهری و روستایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =