مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره‌ی قصه‌گویی در یزدآغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه‌ی مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی صبح امروز۱۵مهر۹۶ با حضور قصه‌گویان برتراستان، درمجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در اولین روز ازهفته‌ی ملی کودک مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی یزد، با حضور قصه‌گویان برتر استان در بخش‌های مربیان، آزادونوجوان با داوری اسدالله شکرانه، فرزانه‌فرازمند و محمدرضا آخوندی، در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون یزد، آغاز  به کارکرد.

معاون‌فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در مراسم افتتاحیه‌ی این مرحله از جشنواره اظهار داشت: در این مرحله، ۱۶۰ اثر از قصه‌گویان به کانون ارسال شده، که با پالایش‌های انجام شده، ۷۴ قصه‌گو به مرحله‌ی استانی بیستمین‌جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در یزد راه یافتند.

محمدرضا آخوندی بیان کرد: با توجه به سهمیه‌ای که برای استان یزد در نظر گرفته شده، ۱۰ قصه‌گو از استان یزد، به مرحله‌ی کشوری این دوره از جشنواره راه خواهند یافت.

وی یادآور شد: برگزیدگان بخش‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوان و فراگیر، مستقیم راهی مرحله‌ی کشوری این جشنواره، خواهند شد اما در بخش‌های آزاد و مربیان، شرکت‌کنندگان برگزیده، ابتدا به جشنواره‌ی منطقه‌ای و آن‌گاه در صورت کسب رتبه برتر به مرحله‌ی کشوری راه می‌یابند.

آخوندی با اشاره به این‌که بخشی از آثار حاضر در جشنواره با موضوع رضوی است، افزود: برگزیدگان مرحله‌ی استانی این بخش، مستقیم به جشنواره‌ی بین‌المللی‌امام رضا (ع) راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی کانون استان ادامه داد: رقابت‌های منطقه ۴ این جشنواره که از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی در رشد و تربیت کودکان و نوجوانان عنوان کرد: امیدواریم مخاطب این قصه‌ها که کودکان و نوجوانان هستند، نهایت استفاده را از این قصه‌ها ببرند.

آخوندی از قصه‌گویی به عنوان یک هنر قدسی یاد کرد و اظهار داشت: خداوند خود را قصه‌گو خوانده و قصص قرآنی از زیباترین نمونه‌های قصه‌ هستند و امیدواریم قصه‌گویان ما پیام‌رسان آموزه‌های تربیتی که از قصه‌ها منتقل می‌شود، باشند.

گفتنی است در اولین روز از برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی یزد ۳۰ قصه‌گو در بخش‌های مربیان، آزاد، نوجوان وفراگیر قصه گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =