گزارشی از برگزاری دومین نمایشگاه گنجینه‌های خاکی در بیرجند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با آغاز فعالیت کارگاه سفال ویژه نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، این کارگاه مورد استقبال ویژه اعضای  نوجوان قرار گرفت و کار خود را با پنج  عضو نوجوان با کتیبه‌های گلی (نقش برجسته) شروع کرد تا این‌که  پس از یک‌سال به 12 عضو ثابت در این کارگاه رسید.
اعضای این کارگاه با علاقه و پشتکار اولین نمایشگاه کتیبه‌های گلی خود را درسال 93 داخل مرکز برگزار کردند  و  با توجه به استقبال زیاد عموم از این نمایشگاه، انگیزه‌ای برای ادامه‌ی کار اعضا در این زمینه فراهم شد.
پس از برگزاری این نمایشگاه کارگاه لعاب‌کاری بر روی ظروف سفالی هم در این مرکز با استقبال زیاد نوجوانان و با هدف احیای هنر اصیل ایرانی کار خود را آغاز کرد.
بعد از تلاش‌های فراوان، این کارگاه به مرحله کارآفرینی رسید و در برپایی اولین نمایشگاه  در اردیبهشت  1394 با حضور مدیر عامل کانون در بیرجند، موفقیتی دیگر را برای اعضا به اثبات رسید.
در ادامه اعضای این کارگاه 1000 اثر را طی یک‌سال تولید کردند که  از این مجموع 800 اثرهنری آنان در قالب  نمایشگاه  طی روزهای 27 االی 30 مهر ماه 1396 در محل نگارخانه شهر واقع در میدان ابوذر بیرجند در معرض دید عموم قرار گرفت.
معرفی هنر لعاب‌کاری که یکی از روش‌های سنتی و قدیمی ایرانی است و احیای این هنر برای نسل امروز و تشویق اعضای هنرمند سفال و لعاب از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

عواید حاصل از فروش دستاوردهای هنری اعضای کانون، صرف اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مراکز فرهنگی هنری  بیرجند برای کودکان کار خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =