امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کانون فارس و سازمان حفاظت محیط زیست استان

در روز «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» در هفته ملی کودک، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس و سازمان حفاظت محیط زیست استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، طی نشستی که هم زمان با هفته ملی کودک و با حضور مدیر کل کانون و سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار شد، زهرا افتخاری گفت: امیدوارم این تفاهم نامه باب فتحی باشد برای آموزش های مختلف به کودکان تا محیطی مناسبی برای آموزش فراهم شود و بچه ها بدانند محیط زیست متعلق به خودشان است تا هم دغدغه محیط زیست داشته باشند و هم به عنوان سفیران فرهنگی نقش مهمی را در خانواده هایشان ایفا کند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با اشاره به سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: کانون با فعالیت های حوزه محیط زیست بیگانه نیست و پیش از این نیز در قالب فعالیت های مختلف فرهنگی هنری و ادبی به شیوه های غیر مستقیم کودکان و نوجوانان با اهمیت حفظ محیط زیست و بحران آبی کشور آشنا کرده است. افتخاری موفقیت اعضا در مسابقات ملی و بین المللی با موضوع محیط زیست را برشمرد و مجموعه کانون پرورش فکری را جایگاه و پایگاه مناسبی برای آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه کانونی دانست. به گفته افتخاری اعضا در کانون با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی آشنا می شوند و همین مهارت آموزی ها راه مناسبی است برای مقابله با مسائل و معضلات مختلف اجتماع چه در حوزه محیط زیست و چه سایر زمینه  ها.

نبی اله مرادی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: نوع نگرش انسان ها نسبت به محیط زیست و به تبع آن محیط زیست با ورود تکنولوژی و استفاده ناگزیر از آن دستخوش تغیرات اساسی شده و معضلاتی را به وجود آورده است. مرادی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که آحاد مردم را به حفظ محیط زیست ملزم می کند گفت: لازم است در این زمینه آموزش های مفیدی به همه اقشار جامعه به خصوص کودکان به عنوان سفیران خانواده ها داده شود چرا که آموزش به کودکان تأثیرات عمیقی را در اجتماع خواهد گذاشت. سرپرست سازمان حفاظت محیط زیست فارس گفت: در راستای آموزش فعالیت هایی از جمله راه اندازی مدارس طبیعت در این سازمان شکل گرفته و کارهای مشترکی نیز با آموزش و پرورش به انجام رسیده است اما همچنان معتقدیم کانون می تواند با استفاده از توانمندی ها و قابلیت های خود به شیوه های خاص کانونی آرام و ریشه ای تأثیرات شگرفی را در این زمینه و در بین مخاطب کودک بر جا بگذراد. مرادی در ادامه گفت: در حال حاضر حاکمیت نیز خودش را ملزم به پاسخگویی در زمینه محیط زیست می داند چرا که این مهم مطالبه جدی مردم است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری بین کانون فارس و سازمان حفاظت محیط زیست استان به امضای زهرا افتخاری و نبی اله مرادی رسید.    

در بخشی از این تفاهم نامه مشترک به اهدافی از قبیل: ارتقاء دانش محیط زیستی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در بین کودکان و نوجوانان به عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از مهارت های زندگی، افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه کودکان و نوجوانان استان در انجام طرح ها و برنامه های محیط زیستی در راستای نهادینه سازی آثار و نشانه های فرهنگی و دینی در جلوگیری از تخریب محیط زیست و استفاده از فرصت ها و توانمندی های موجود دو دستگاه در جهت ارائه آموزش های محیط زیستی اشاره شده است. این تفاهم نامه به مدت 4 سال اعتبار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =