کد خبر: 273283
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
بازدید 1582
نمایش کودکان کانون تهران در شبکه پویا

اعضای با نیازهای ویژه مرکز فراگیر شماره 21 کانون استان تهران، در شبکه‌ پویا نمایش خیمه شب بازی «قصه‌ی بخت» را اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، عصر روز 19 مهر 1396، نمایش خیمه‌ شب بازی « قصه بخت » مرکز فراگیر شماره 21 کانون استان ، در برنامه زنده‌ی «مل‌مل» شبکه‌ پویا، حضور یافت و ضمن اجرای بخشی از این اثر، توانمندی‌های کودکان با نیازهای ویژه به  بینندگان این شبکه معرفی شد.

طاهره بشیر مربی این مرکز فراگیر در مورد شکل‌گیری این اثر گفت: این اثر در واقع برای اجرا در جشنواره هنرهای آیینی سنتی و جشنواره نمایش عروسکی کانون استان تهران تولید شد، و ما پیش‌تر این نمایش را در فضای عمومی پارک فدک نیز اجرا کرده‌ایم. آن دسته از اعضای مرکز که نابینا بوده‌اند یا اختلال بینایی داشتند، صداپیشگی را بر عهده گرفتند و دیگر اعضا عروسک‌گردانی را. خوشبختانه اجرای عمومی این کار مورد استقبال قرار گرفت.

بشیر درباره‌ ویژگی‌های این اثر گفت: «نمایش قصه‌ی بخت در 30 دقیقه تهیه شده و در واقع نمایش سنتی ایران و مبارک را به مخاطبان معرفی می‌کند. اعضای مرکز تمرین‌های فشرده‌ای برای این اجرا داشته‌اند.»

وی دست‌آوردهای حضور در شبکه‌ی پویا را این چنین عنوان کرد: « برای بیان توانمندی‌های کودکان و نوجوان با نیازهای ویژه این برنامه‌ها بسیار موثر است. اگرچه گروه ما به دلیل نبود وقت تنها بخشی از نمایش را اجرا کرد اما امیدوارم این گونه برنامه‌ها ادامه داشته باشد.»

گفتنی است ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک از روز 17 تا 20 مهر در برنامه زنده «مل‌مل» از ساعت  16 تا 17 در حال پخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =