پرتال کودک تجربه‌ها را به اشتراک می‌گذارد

مدیرکل فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در مراسم رونمایی پرتال «کودک24» در استان خراسان رضوی به اشتراک تجربه‌ها و استفاده صحیح از فضای مجازی با استفاده از پرتال« کودک24»اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آستانه هفته ملی کودک و در روز چهارشنبه 12مهرماه، مراسم رونمایی از پرتال «کودک 24» با حضور مدیرکل و کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری ستاد برگزار شد.

مهدیار نوید ادهم راه‌اندازی این پرتال را بستر مناسبی برای افزایش ارتباط‌ها و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها دانست و گفت: پرتال «کودک24 » متعلق به تمامی مخاطبان و خانواده‌هاست و فرصت عادلانه‌ای را برای معرفی افراد و آثارشان فراهم‌ می‌آورد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش به سادگی ساختار این پرتال و قابل دسترس بودن آن برای همگان اشاره کرد و گفت: ما براساس نیاز به محتوای متنوع برای سلایق مختلف و سطح دانش و فرهنگ متفاوت به طراحی این پرتال رسیدیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید این پرتال از مرزهای جغرافیایی ما خارج شده و به صورت ملی و بین‌المللی آثار فاخر و مربوط به حوزه کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد.

پروانه کیانیان کارشناس فناوری اطلاعات نیز به بخش‌های مختلف این پرتال اشاره کرد و گفت: این پرتال تخصصی 15 سرویس مختلف مانند کتاب، شعر، داستان، کاردستی،بازی، فیلم و صوت و اخبار مربوط به کودک و نوجوان را پوشش می‌دهد و برای تهیه محتوا رده سنی تولد تا 21 سالگی را در نظر گرفتیم.

کیانیان یکی از ویژگی‌های خوب این پرتال را انعکاس فعالیت‌های جشنواره‌ای، فعالیت‌های مراکز و بانک اطلاعاتی آن دانست و گفت: مربیان کانونی و دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان می‌توانند برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود از این پرتال که هم‌چون آرشیو کانونی می‌باشد استفاده کنند.

کیانیان در پایان سخنان خود تاکید کرد پرتال تخصصی «کودک »24 با رویکرد کانونی کار می‌کند اما ما تنها به یک پرتال درون‌سازمانی بسنده نکرده‌ایم بلکه برای همه مخاطبان طراحی شده و همراهی مربیان کانونی برای کیفیت‌بخشی مستندات صوتی و تصویری و اصلاحات و اشکالات پرتال امری ضروری است.

در بخش دیگری از این مراسم  فهیمه گلشنی کارشناس فناوری اطلاعات به تعریف «هوش تجاری» پرداخت و گفت: ایجاد ارتباط بین داده‌های سازمانی، تولید دانش از این داده‌های خام، گردش شفاف اطلاعات در سازمان و اصلاح جزیره‌ای بودن فعالیت‌های بخش‌های مختلف و تبدیل کانون یه یک نظام اطلاعاتی یکپارچه باعث می‌شود مدیران و کارشناسان تصمیمات دقیق‌تری بگیرند و هزینه‌های ناشی از تصمیمات اشتباه و یا دوباره‌کاهی کاهش یابد.

پرتال کودک و نوجوان هم‌اکنون بر روی دامنه اینترنتی www.koodac24.ir به صورت آزمایشی قابل دسترسی است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =