قصه گویی در فضاهای مختلف، هنر قصه‌ گوست

به اعتقاد سید علی کاشفی خوانساری تسلط بر قصه به قصه گو کمک می‌کند تا توانایی قصه‌گویی در فضاهای مختلف هم‌چون کتاب‌خانه، مدرسه، روستا و یا جمع خانواده را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، کارگاه تخصصی قصه گویی «زبان بدن» با حضور استاد سیدعلی کاشفی خوانساری ویژه اعضا ومربیان مراکزفرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

در این کارگاه بیش از 20 نفر از مربیان  و اعضای علاقه مند به هنر قصه گویی شرکت کردند تا با نقش  زبان بدن در قصه گویی  در دو بخش تئوری و عملی بیشتر آشنا شوند.

کاشفی خوانساری در این کارگاه اساس قصه را بر سه پایه استوار دانست و گفت: «قصه، قصه گو، قصه شنو» پایههای قصه گویی هستند که به قصه گو کمک می‌کند در همه فضاها مانند: کتاب‌خانه، مدرسه، روستا ، خانواده  و ... قصه بگوید و بداند چگونه باید مخاطبش را جذب کند.

وی با بیان این‌که برای خوب قصه گفتن باید قصه را جدی گرفت و قصه های کهن را بسیار خواند، خاطر نشان کرد:  قصه گو باید به سه حوزه «گفتار ، کردار و ابزار» توجه خاصی داشته باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: قصه گو باید در ابتدا خودش را خوب بشناسد و قابلیتهای صدایش را کشف کند تا به موقع از آن در بیان قصه استفاده کند.

کاشفی خوانساری، با اشاره به این‌که  قصه نوعی ابزار برای ارتباط به شمار می‌رود، گفت:  زبان بدن یکی دیگر از ابعاد  مهم قصه گویی است که قصه گو از آن می‌تواند  برای انتقال بهتر قصه استفاه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =