کد خبر: 273464
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
دلنوشته‌های کودکان راهی کربلا می‌شود

هفته ملی کودک فرصتی برای با کودکان بودن و دیدن عظمت نگاه معنوی و روحی آنان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز یک سبزوار با الگوبرداری از سرور و سالار شهیدان و شعار هفته ملی کودک "هر کودک نشانی خداست" برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در این هفته اجرا کرد.

به گفته نیره صرصرشاهی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره یک سبزوار، هدف ازاجرای این فعالیت‌ها، آشنایی بچه‌ها با شخصیت کودکان و نوجوانان کربلا و درک مفاهیمی چون محبت، پاکی و مهربانی بود.

مربی مسوول مرکز بخشی از بیانات مقام معظم رهبری را بیان کرد و گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود به سازمان ملل در دنیای امروز به عنوان سازمانی اشاره می‌کنند که با پول، کشورها را از فهرست قاتل کودکان بی‌دفاع خارج می‌کند، در این شرایط وظیفه ما مربیان است که کودکان و نوجوانان را به حداقل حقوق خود و اهداف و سیاست‌های کشورهای استعمارگر آشنا کنیم.

صرصرشاهی به گوشه‌ای از برنامه‌های انجام شده در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای کودکان در کارگاه‌های تابستانی، بازدید دانش‌آموزان از کانون و آشنایی آنان با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، معرفی شخصیت کودکان و نوجوانان در واقعه کربرا، قصه‌گویی، کاردستی و نمایش فیلم از جمله فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ سبزوار در هفته ملی کودک بود.

مربی مسوول مرکز در پایان سخنان خود توضیحاتی درباره ویژه‌برنامه «۷۲ دلنوشته» داد و گفت: این ویژه برنامه با هدف آشنایی اعضا با بزرگترین راهپیمایی جهانی که در اربعین حسینی برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است و هفتاد و دو کودک و نوجوانان دلنوشته‌های خود را برای زائران پیاده اربعین نوشته وبه همراه عروسک‌های انگشتی در قالب دل‌سازه‌های حسینی آماده‌ کرده‌اند تا به دست خادمان و زائران اربعین حسینی برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =