کد خبر: 273533
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
آشنایی دانش آموزان  بندرعباسی با تالاب های استان هرمزگان

دانش آموزان دختر دبستان نجمیه باحضور در مرکز تخصصی علوم و در قالب کارگاه یک ساعته با تالاب‌ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ۶۰  نفر از  دانش آموزان دختردبستان نجمیه با حضور در مرکز تخصصی علوم  و در قالب کارگاه یک ساعته  " تالاب ها " با معروف ترین تالاب های استان آشنا شدند.

راحله خادمی مربی مسوول مرکز تخصصی علوم بندرعباس گفت: این کارگاه با مشارکت کارشناسان سازمان محیط زیست استان هرمزگان و در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با گنجینه های طبیعی و ملی استان هرمزگان در مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار شد .

 وی افزود : این کارگاه در حاشیه بازدید مدارس از مرکز تخصصی علوم برگزار شد و دانش آموزان  شرکت کننده که اکثرا از اعضا طرح مدرسه در کانون سال گذشته مرکز هستند با چگونگی تشکیل تالابها، انواع و فواید آنها و معروف ترین تالاب های کشور و استان هرمزگان آشنا شدند.

 درپایان این کارگاه  مسابقه‌ای توسط مربی مسوول مرکز تخصصی علوم  برگزار شد و به شرکت‌کنندگان جوایزی از طرف  اداره محیط زیست تقدیم شد.

شایان ذکر است حدود یکهزار تالاب شناخته شده در ایران وجود دارد که از این تعداد ۶تالاب بین المللی و تحت حفاظت محیط زیست شامل جزیره شیدور ، خور خوران ، دهانه رودخانه گز و حرا و دهانه رودخانه های شور ، شیرین و میناب و آذینی در استان هرمزگان واقع شده که نیازمند توجه ویژه برای احیای مجدد و استفاده از ظرفیت های گوناگون آنها در بخش های مختلف از جمله گردشگری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =