قصه‌گویی‌های کانون به مدارس حاشیه شهر هم بُرده شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با حضور در جشنواره قصه‌گویی کرمان خواستار حضور قصه‌گویان در مناطق حاشیه‌نشین شهر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، زهرا موسی‌پور با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کرمان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه کودک انجام داده و در این حوزه بسیار فعال است.

موسی‌پور همچنین اقدامات کانون در مناطق محروم و حاشیه‌نشین کرمان را قابل تقدیر دانست و گفت: قصه‌ها باعث ایجاد حس تعلق و همبستگی در کودکان و نوجوانان می‌شود؛ زمینه‌ای فراهم کنید تا قصه‌گویی‌های کانون به این مناطق نیز راه یابد تا باعث ایجاد نشاط و شادی شود.

 وی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین به واسطه شرایط خاص خانوادگی‌شان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: محتوای یک قصه می‌تواند بسیار تاثیرگذار  و حتی تعیین کننده مسیر زندگی بسیاری از کودکان و نوجوانان در این مناطق باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تصریح کرد:همه‌ی کسانی که در جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون حضور دارند قصه‌گویان توانمند، سرمایه‌ای فرهنگی و سفیرانی لایق برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی در مناطق مختلف هستند و می‌توانند تاثیر این هنر کهن را در جامعه‌ نیز به محک بگذارند.

موسی‌یور یادآور شد: تمامی فعالیت‌های کانون، اقداماتی فرهنگی و زیربنایی است که می‌تواند جامعه‌ای با نشاط را پرورش دهد.

مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای ۳۰ مهر تا اول آبان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با حضور ۳۵ قصه‌گو در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =