گشایش دوباره کتابخانه اسلامشهر 2 کانون تهران

همزمان با آغاز طرح کانون مدرسه، مرکز فرهنگی هنری اسلام‌شهر 2 کانون استان تهران، پس از بازسازی و نوسازی ، طی مراسمی گشایش یافت.

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ، در مراسم بازگشایی مجدد این کتابخانۀ کانون، که در اولین روز از ماه آبان 1396 با حضور جمعی از مسئولان ، معاونان ، کارشناسان کانون استان و نمایندگانی از شهرداری شهرستان اسلامشهر صورت پذیرفت، محمود سلیمانی خطاب به کودکان میهمان و اعضای این کتابخانه گفت: هر کاری در این دنیا ، ظاهر و باطنی دارد. ظاهر آن عمل، قابل‌مشاهده است اما باطن آن را در آینده خواهید دید. اعمال انسان هم مانند میوه‌ای است که ممکن است ظاهری دل‌فریب و زیبا داشته باشد اما درونش را تا زمانی که نشکافیم، قابل‌دیدن نیست . درون هر میوه‌ای می‌تواند کرم‌خورده و تلخ باشد و یا شیرین و خوشبو. اعمال ما هم‌چنین هستند.

وی کتابخانه را به بهشت روی زمین تشبیه کرد و در رابطه بااهمیت کتاب‌خوانی  افزود؛ اعمال خوب را می‌توان در مکان‌هایی که مانند بهشت هستند آموخت. مثل مدرسه و کتابخانه. زیرا در آنجا دوستانی اهل ادب و اخلاق خواهید داشت. کتاب‌هایی که شمارا به‌سوی موفقیت و اعمال نیک هدایت می‌کنند. هر مکانی که ما را به سمت کارهای خوب رهنمون و از خطا و کج روی‌ها دور کند مسلماً آن مکان بخشی از بهشت است.

مدیرکل کانون استان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با بهشت یادآور شد، هرکسی می‌تواند بهشت و جهنم خود را بسازد. کسانی که مدام در حال حسدورزی ، تهمت و دروغ و اعمال ناپسند دیگر هستند، هیچ‌وقت در زندگی روی آرامش را نمی‌بینند. بنا براین هم این دنیا را به جهنم خود مبدل کردند و هم بهشت آن دنیا را از دست می‌دهند.

وی در پایان از کودکان میهمان« دبستان شهدای ایران تایر» که برخی از آنان از اعضای مرکز اسلامشهر 2 کانون استان بودند خواست که کتابخانه کانون را به‌عنوان بهشت کوچک خود بدانند و در کنار مربیان دلسوز این مرکز، آن را با حضورشان سرزنده و شاداب حفظ کنند.

گفتنی است در این مراسم، امیر سهیلی، بازیگر نقش‌های مختلف در مجموعه تلویزیونی عمو پورنگ  نیز، میهمان برنامه بود و دقایقی را با کودکان سخن گفت . وی از کانون به‌عنوان مکانی دل‌انگیز یادکرد و به ذکر خاطراتی از دوران کودکی و حضورش در کانون پرداخت و در پایان از بچه‌ها برای شرکت در بخش میهمانان برنامه تلویزیونی عمو پورنگ دعوت کرد.

در ادامه جمیله طهرانی زاده مربی مسئول این کتابخانه، پس از پخش کلیپی از وضعیت گذشته و کنونی مرکز اسلامشهر 2، گزارشی از روند بازسازی مرکز ارائه داد.

تقدیر از مهدی حقیقی مسئول واحد ارزیابی و برنامه‌ریزی شهرداری شهرستان اسلامشهر به دلیل حمایت‌های مؤثر وی و همکارانشان در شهرداری این شهرستان، بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این مراسم فاطمه شعبانی عضو کودک، قاری قرآن کریم در بخش آغازین برنامه بود و فاطمه منصوری راد عضو ارشد این مرکز فرهنگی هنری کانون استان مجری برنامه بود.

مرکز اسلام‌شهر 2 کانون استان تهران، در شهرستان اسلامشهر ، منطقه موسی‌آباد، جنب اداره آموزش‌وپرورش واقع‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =