رشد فعالیت‌های پژوهشی در کانون مازندران

کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کانون مازندران گفت: فعالیت‌های پژوهشی طی یکسال گذشته در این کانون رشد قابل ملاحضه‌ای داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، 25 آذر در ایران به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شد و بر این اساس کانون نیز با گرامی‌داشت این هفته، جشنواره‌ای با همین عنوان ویژه: مربیان و  اعضای پژوهشگر برگزار می نماید.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون مازندران در خصوص گفت: بر اساس شیوه‌نامه جشنواره که از سوی اداره کل آموزش و پژوهش در اردیبهشت‌ماه سال جاری به استان‌ها ارسال شد؛ با برنامه ریزی صورت گرفته مراکز فرهنگی وهنری استان جهت حضور در این جشنواره دعوت شدند.

مژده پاک‌سرشت افزود: از جمله اقدامی‌هایی که در این خصوص به اجرادرآمد، کارگاه‌های اقدام پژوهی و پژوهش اعضا بود که بر این اساس مراکز و اعضای مورد نظر توانستند به واسطه این کارگاه‌ها رشد قابل ملاحضه‌ای داشته باشند.

وی این را هم اضافه کرد که امسال به نسبت سال گذشته توانستیم شاهد حضور بیشتر و کیفی تر پژوهشگران کانون در این جشنواره باشیم که در آثار جمع‌آوری شده مشهود است.

پاک‌سرشت با تقدیر از حمایت‌های موثر و مستمر مدیر کل کانون مازندران در راستای توسعه‌ی فعالیت‌های پژوهشی در کانون و پیگیری کارهای انجام شده در این حوزه اظهار کرد: بازیدمستمر  از کارگاه‌های پژوهشی مراکز و رفع نواقص، برگزاری کارگاهای تخصصی با رویکرد علمی ، حمایت از کارگاه‌های اقدام پژوهشی و اقدام پژوهان ازجمله موارد توفیق در امسال بوده است.

این کارشناس در ادامه یادآور شد: در مجموع 36 اثر پژوهشی جمع آوری شده مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این میان: 2 پایان‌نامه- 9مورد اقدام پژوهشی- 13 مورد پژوهش اعضا- یک پاورپوینت و 11 مورد طرح پژوهشی بوده است.

به گفته پاک‌سرشت، محور اصلی این جشنواره منطبق بر سند چشم انداز کانون با در نظر داشتن موضوعاتی چون: تربیت دینی کودک ونوجوان- قصه گویی- سرگرمی و اسباب بازی‌های سازنده-سینما و تئاترکودک- ادبیات کودک ونوجوان- اوقات فراغت- ترویج کتاب‌خوانی- خلاقیت کودک ونوجوان-نشریات کودک ونوجوان و ... بوده است.

این کارشناس حوزه آموزش و پژوهش ابراز امیدواری کرد تا با رویکرد کیفی‌ سازی پژوهش درکانون مازندران، بتوانم در جهت استاندارد سازی پژوهش‌های مراکز اقدام نماییم.

به گفته وی، پژوهش در حوزه کودک ونوجوان اقدامی است در جهت حل مسایل و مشکلات کودک و نوجوان توسط خود از طریق دست‌یابی به جواب‌های منطقی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =