کد خبر: 274294
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
بازدید 967
اجرای "نقل نغز گرد آفرید" در مراکز تهران

اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان تهران، ضمن شرکت در کارگاه بحث کتاب " گرد آفرید"، تجربه‌ای شیرین و به‌یادماندنی از اجرای این تئاتر به دست آورند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، نمایش" نقل نغز گرد آفرید" که چندی است به سفارش مرکز تولید تئاتر کانون و کارگردانی دکتر رحمت‌الله امینی تولیدشده است، به‌عنوان یکی از برنامه‌های منتخب و مناسب با ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان به روی صحنه رفت.

گفتنی است، این اجرای تک بازیگرِ، به دعوت اداره کل کانون استان و با برنامه‌ریزی واحد کارشناسی هنری در حال حاضر برای اعضای کودک و نوجوان ردۀ سنی «ج، د و ه » ۱۶ مرکز فرهنگی هنری کانون تهران، از روز یک‌شنبه ۱۴ آبان تا ۲۴ آبان اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش تاکنون  اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره ۲۰ ، ۲۹ ، اسلام‌شهر یک و دو، قرچک یک و دو ، پارچین و پاکدشت از این اجرا دیدن کرده و در روزهای پیش رو مراکز شماره ۷ ،۱۷، پردیس ، بومهن، نسیم شهر و رباط‌کریم پای این نقل زیبای شاهنامه خواهند نشست.

داستان این نمایش برگرفته از کتاب ارزشمند شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی است و با همراهی موسیقی، آواز و اشعاری از شاهنامه، حماسه‌آفرینی گرد آفرید، جنگاور ایرانی در حمله دشمن به خاک ایران را روایت می‌کند.

مربیان مراکز میزبان نیز، پیش از حضور این گروه نمایشی، در کارگاه بحث کتاب، به معرفی کتابی به همین نام "گردآفرید" پرداخته و اعضای کودک و نوجوان را در این فرصت با ادبیات فاخر ایرانی آشنا می‌کنند.

نویسنده این اثر نمایشی فوزیه قره گوزلویی و کارگردان آن رحمت امینی است. همچنین دیگر عوامل این نمایش «علی بهرامی مدیر تولید، علی سینا رضا نیا آهنگساز، سحر حق‌شناس بازیگر، جواد کاوندی: آواز، میلاد حاجی‌زاده دستیار کارگردان، هیوا امینی  منشی صحنه» هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =