بیش از یکصد برنامه برای یار مهربان در مازندران

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، بیش از یکصد برنامه با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری مازندران اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، 20 تا 26 آبان به عنوان هفته کتاب ‌و کتاب‌خوانی  با شعار" آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان" در نظر گرفته شده است.

دراین اداره کل بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده، بیش از 120 برنامه، با موضوع  کتاب در مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان در حال اجراست.

اما برنامه های شاخصی در سطح اداره کل و با رویکرد استانی نیزاجرا می شود که تا کنون؛ غرفه فروش محصولات کانون در نمایشگاه هفته کتاب مازندران با معرفی و فروش کتاب، اسباب بازی و سرگرمی‌های سازنده و نیز ایستگاه نقاشی کودک در نمایشگاه استانی کتاب برپا شده  است.

گفتنی است: استاندار مازندران، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی نیز از غرفه کانون پرورش فکری در این نمایشگاه دیدن کردند.

استاندار مازندران نیز در بازید از غرفه کانون و در گفتگوی با مدیر کل کانون مازندران، بر اهمیت فضای مجازی و تولید محتوا برای کودک ونوجوان تاکید کرد.

در همین راستا قرار است: در ویژه برنامه ادبی با عنوان " دوپنجره" یکی از نویسندگان مطرح حوزه کودک ونوجوان کشور دعوت شود تا در یک کارگاه تخصصی با حضور اعضای فعال ادبی کانون مازندران، نقد و بررسی کتاب صورت پذیرد.

بر این اساس، " بیوک ملکی" نویسنده کتاب کودک در یکم آذر ماه امسال مهمان کانون پرورش فکری مازندران خواهد بود تا یکی از کتاب‌های شعر وی با عنوان" بوق سگ" مورد نقد و بررسی اعضای ادبی کانون قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید:

برخی از عناوین برنامه‌هایی که در سطح مراکز در شهرستان در حال اجراست: اهدای کتاب به مدارس روستایی - معرفی کتاب در قالب مسابقه- معرفی یک کتاب یک نویسنده - افتتاح کتابخانه ی والدین کانونی - فضا سازی مراکز- جشن هفته کتاب و دعوت از مدارس در برنامه‌های مراکز و نیز حضور کانون در مراکز- شناسایی و تقدیر از اعضاء کتابخوان کودک و نوجوان - اجرای برنامه های هنری و ادبی- تولید کتاب‌های شنیداری- برپایی غرفه فروش کتاب‌های کانون پرورش فکری- معرفی کتاب در مدارس و معرفی کتاب‌های پرخوانده کودک ونوجوان و همچنین کارگاه های آشنایی اعضا با مراحل ثبت کتاب و کتاب سازی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =