" شاهد" میهمان اعضای کتابخانه سولقان تهران شد

هم‌زمان با ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی، جعفر ابراهیمی « شاهد» شاعر کودک و نوجوان، با حضور در جمع اعضای مرکز سولقان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از اهمیت کتاب‌خوانی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری سولقان کانون استان و دانش آموزان دبستان شهید احمدی که در طرح " کانون مدرسه" در این کتابخانه شرکت داشته‌اند، روز دوشنبه 22 آبان ماه 1396 میزبان جعفر ابراهیمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان بودند.

مراسم با هم‌خوانی شعر "خوشا به حالت ای روستایی" سروده جعفر ابراهیمی آغاز شد. شاعر نام‌آشنای کودک و نوجوان به مرور خاطرات دوران کودکی اش‌ در روستا پرداخت و ازعلاقۀ بسیارش به مطالعه گفت. وی خطاب به بچه‌ها بیان داشت: از همان کودکی علاقۀ زیادی به مطالعه و کتاب‌های قدیمی داشتم و با کتاب های عمویم پا به دنیای پر رمز و راز کتاب ها گذاشتم. در 14 سالگی با حافظ آشنا شدم و اولین شعرم با نام" سکوت دشت‌ها" را با الهام گرفتن از اشعار پروین اعتصامی نوشتم که در روزنامه چاپ شد، اما نه‌تنها خانواده بلکه دوستانم هم باور نمی‌کردند که این شعر را من گفته باشم. همان جا بود که از حافظ کمک گرفتم و تخلص "شاهد" را برای خود برگزیدم.

شاهد شعر کودک و نوجوان تاکنون بیش از 150 کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. او به اعضای کتاب‌خوان این کتابخانه توصیه کرد تا می‌توانند مطالعه کنند و از کتاب دور نشوند، زیرا با مطالعه و آگاهی‌، افرادی موفق و توانمند خواهند شد.

ابراهیمی به بچه ها گفت: کتابخانه‌های کانون یکی از بهترین مکان‌ها برای یادگیری است و وجود مربیان توانمند و آگاه می‌تواند شما را دررسیدن به اهدافتان یاری کند.

این مراسم با پرسش و پاسخ و تقدیرازاعضای کتاب‌خوان ادامه یافت. خوانش دل نوشته یاسین صفری عضو نوجوان و اجرای نقالی عضو ارشد مرکز، دیگر برنامه‌های این دیدار بود. در پایان این مراسم بچه‌ها فرصت یافتند تا با آقای شاعر عکس یادگاری بگیرند.

گفتنی است که دیدار نویسندگان و شاعران با اعضای مراکز کانون استان تا پایان هفته کتاب و کتاب‌خوانی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =