نویسنده گردان قاطرچی‌ها میهمان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون نیشابور شد

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، داوود امیریان نویسنده مطرح کشور، میهمان کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون نیشابور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، زهره اکبرآبادی مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: دیدار اعضاء مرکز با نویسندگانی که آثار ایشان را از قبل مطالعه کرده‌اند، می‌تواند خاطره‌ای ماندگار در ذهن آنان رقم بزند و علاقه بچه‌ها را به مقوله مطالعه افزایش دهد.

به همین منظور و هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی، داوود امیریان نویسنده مطرح کتاب‌های نوجوان، با حضور در مرکز شماره سه نیشابور ساعاتی را به گفت‌وگوی دوستانه و صمیمی با اعضاء گذراند.

نویسنده «تولد یک پروانه» در این نشست، ضمن بیان خاطرات خود از روزهای عضویت در کانون گفت: من خاطرات بسیار خوبی در دوره کودکی و نوجوانی خود از عضویت در کانون و شرکت در کارگاه‌های ادبی و نمایش دارم و لحظه‌های شیرین و نابی را در این کتاب‌خانه‌ها تجربه کرده‌ام. این علاقه در من به حدی بوده که هنوز کارت عضویت خود را دارم و به آن افتخار می‌کنم.

امیریان افزود: همیشه دوست داشتم کتاب‌هایم در کانون به چاپ برسد و بچه‌ها آنها را مطالعه کنند که خوشبختانه این آرزوی من به حقیقت پیوست و تاکنون چندین کتاب از من در انتشارات کانون چاپ و در کتابخانه‌ها در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به تآثیری که دفاع مقدس در روند نویسندگی‌اش بر جای گذاشته است گفت: اولین کتاب من که باعث شد به عنوان نویسنده شناخته شوم خاطراتی بود که از دوران حضورم در جبهه منتشر کردم چرا که من در سن ۱۵ سالگی به جبهه رفتم و اتفاقات بسیاری را دیدم و کتاب گردان قاطرچی‌ها یکی از کتاب‌های دفاع مقدس من و بیان‌کننده بخشی از این خاطره‌هاست.

نویسنده کتاب «دوستان خداحافظی نمی‌کنند» تصریح کرد: من هم‌چنان همراهی خود با کانون را ادامه داده‌ام و گاهی به کتابخانه‌ای که در آن عضو بودم سر می‌زنم و خاطرات گذشته را مرور می‌کنم. از شما هم می‌خواهم قدر این لحظات و این فضا را بدانید و نهایت استفاده را از آن بکنید.

اکبرآبادی خاطر نشان کرد: در این دیدار عباس کرخی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا مقدم‌پاشا رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی نیشابور نیز داوود امیریان را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =