جشن صورتک های نمایشی در مرکز شماره ۳ تهران

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی سال ۱۳۹۶، مرکز شماره ۳ کانون استان تهران میزبان جمال الدین اکرمی نویسنده و پژوهشگر کودک و نوجوان بود و اعضای کتابخانه در این دیدار با آثار وی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، جمال‌الدین اکرمی نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، در جشن صورتک‌های نمایشی میهمان مرکز شماره ۳ کانون استان بود.

در این جشن که بیش از ۴۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان حضور داشتند، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط اعضای این کتابخانه به اجرا درآمد.
در آغاز این دیدار مدرس و پژوهشگر کتاب کودک و نوجوان در رابطه با آغاز فعالیت‌هایش در کانون گفت؛ نوشتن را از زمانی که دانشجو بودم آغاز کردم. اما سال ۵۵ بود که به‌عنوان مربی نقاشی در کتابخانه‌های کانون در استان گیلان و مدتی در اصفهان مشغول به کار شدم و سال‌هاست همکاری خود را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان ادامه می‌دهم.

گفتنی است در ادامه این برنامه، بچه‌ها با استفاده از کتاب «با مقوا صورتک‌های نمایشی بسازیم» اثر جمال‌الدین اکرمی، صورتک‌های زیبا و متنوعی ساختند و باراهنمایی و هدایت میهمان برنامه، نمایش خلاقی را به اجرا درآوردند.

این کتاب که سال گذشته توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است، نوجوانان را با روش‌های متنوع ساخت انواع صورتک با مقوا، پاکت کاغذی، جعبه‌های مقوایی آشنا می‌کند و اعضای این کتابخانه در این روز با بهره‌گیری از الگوهای ساده و خلاق کتاب، جشن صورتک‌های نمایشی را برپا داشتند.

همچنین گروه دیگری از اعضا با کمک مربی فرهنگی کتابخانه، کتاب فاخته تنها، دیگر اثر این نویسنده را به شیوه  نمایش خلاق اجرا کردند.

از دیگر برنامه‌های این روز شاد و مفرح، اجرای قصه‌گویی، شعرخوانی ، مسابقه با محوریت آثار جمال‌الدین اکرمی بود که توسط اعضا و مربیان اجرا شد.

در پایان بچه‌ها فرصت یافتند تا با  عکس‌های جمعی و یادگاری به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =