مسابقه "چترم، کتابم " در طرح کانون مدرسه

در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد، ۱۲۰ نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان پارچین شرکت داشتند و با نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و آثارشان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در ادامه روند طرح کانون مدرسه و باهدف ترویج کتاب‌خوانی در میان دانش آموزان مدارس و معرفی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، مرکز پارچین کانون استان مسابقه‌ای با عنوان "چترم، کتابم " را طی دو روز در  کتاب‌خانه و نماز خانه مدارس " امید انقلاب، قدس و حضرت صدیقه " شهرستان پارچین به اجرا درآورد.

بنابراین گزارش، مربیان این کتابخانۀ کانون، با معرفی این مسابقه از طریق نصب پوستر در مدارس، برخی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان را معرفی و کتاب‌هایی که انتخاب کرده بودند را در اختیار دانش آموزان قراردادند.

در بخش گروه سنی "ج و د" آثار نویسندگان و شاعران این گروه سنی همچون «فرهاد حسن‌زاده، امیرحسین فردی، محمدرضا بایرامی، شهرام شفیعی، احمدرضا احمدی، مهدی آذر یزدی، منوچهر احترامی» و برای گروه سنی "ب" آثار « افسانه شعبان نژاد، مصطفی رحمان دوست، ناصر کشاورز» انتخاب و در اختیار بچه‌ها قرار گرفت.

در روز مسابقه دانش آموزان به دسته‌های سه نفره تقسیم‌شده و مسابقه در سه مرحله به اجرا درآمد و در پایان به گروهی که امتیاز بیشتری کسب کرده بود جوایزی اهدا شد. 

به گفته معصومه احمدی مهر مربی مسئول این کتابخانه، مسابقه با شورونشاط زیادی برگزار شد و بچه‌ها با کمک دوستان هم‌گروه خود، در مرحله اول با پاسخ به سؤالاتی در رابطه با آثار نویسندگان امتیاز گرفته و به مرحله بعد که صید ماهی‌های سؤالات از حوض کتاب بود می‌رفتند. پرسش و پاسخ از محتوای کتاب‌ها یکی دیگر از بخش‌های این مسابقه بود.

در مرحله  آخر، بچه‌ها شانس خود را با پرتاب مکعب امتیاز امتحان کرده و امتیاز پایانی را از آن خود می‌کردند.

در این مسابقه، دبستان پسرانه امید انقلاب با شرکت ۶۸نفر، دبستان دخترانه قدس با شرکت ۲۴نفر و دبستان دخترانه حضرت صدیقه با شرکت ۲۷نفر حضور داشتند.

معصومه احمدی مهر و سمیه سرچونی طراح و مجری این مسابقه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =