تمرین‌ ذهن، سلول‌های مغز را برای پاسخگویی به چیستان ها آماده می کند

اعضای کانون پرورش فکری بندرعباس در جلسه جشن امضا کتاب قدرت ذهن مجید عمیق را نقد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان،مجید عمیق مترجم کتاب‌های علمی  در جلسه نقد کتاب " قدرت ذهن " در بندرعباس  اظهار داشت: این روزها برای حفظ تندرستی و سلامت جسم تاکید زیادی می‌شود ، اما فراموش می‌کنیم که ذهن ما نیز به مراقبت نیاز دارد، اگر ذهنمان را فعال نگه‌داریم ، توانایی‌های ذهنی‌مان تقویت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی چیستان یا معمایی را حل می‌کنیم ؛ حس خوبی به ما دست می‌دهد. در حقیقت در سایه‌ی تمرین‌های ذهنی و پرورش ذهن، سلول‌های مغز آمادگی بیش‌تری برای یافتن پاسخ چیستان بعدی پیدا می‌کنند و رفته‌رفته می‌توانیم از عهده‌ی پاسخ دادن به پرسش‌های دشوارتر هم بربیاییم.

نویسنده‌ی کتاب قدرت ذهن در خصوص این کتاب گفت: چیستان و معماهای این کتاب به چهار بخش تقسیم بندی شده‌اند که شامل تقویت قدرت حافظه، خلاقیت، برهان‌آوری و تفکر منطقی می‌شوند.

عمیق افزود: در هر بخش این کتاب در هر بخش پرسش‌ها درجه بندی شده‌اند و از ساده شروع، و کم کم دشوار می‌شوند.

نویسنده کتاب نقش و نگار در طبیعت، درپاسخ به سوال یکی از اعضا در مورد ترجمه ، گفت: ترجمه یعنی دریافت معنی از مبدا و بازسازی آن در مقصد و ترجمه کننده باید در واژگان روح بدمد.

مجید عمیق هدف خود از ترجمه را این‌گونه بیان کرد: هدف من در انتخاب کتاب این نبوده که ماشین ترجمه باشم بلکه تولید آثار فاخر و ارزشی را باید ترجمه کرد اما یکسری از کارها را باید بومی سازی و تالیف کرد.

گفتنی است کتاب قدرت ذهن در هر بخش سوال‌ها و شکل‌هایی ارایه شده است که با ترجمه مجید عمیق برای مخاطبان گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) خواندنی و تامل برانگیزند و بچه‌ها می‌توانند در وقت‌های آزاد خود از معماهای این کتاب در قالب سرگرمی بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =