پله پله تا کتاب‌خوانی، در کانون مدرسه

مرکز شماره ۶ کانون استان تهران، هم‌زمان با اجرای طرح کانون مدرسه، در راستای توجه بیشتر دانش آموزان به کتاب و کتاب‌خوانی، مسابقه پله پله تا کتاب‌خوانی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این مسابقه در دو نوبت با حضور ۳۴ دانش‌آموز دختر دبستان شهید بهشتی و ۳۷ دانش‌آموز از دبستان شهید عطار منطقه ۱۵ تهران، که در طرح کانون مدرسه حضوری فعال داشته‌اند، برگزار شد.

گفتنی است، مربیان این کتابخانه پیش از اجرای مسابقه، شغل کتابدار و کتابداری را با اجرای امانت کتاب و چیدمان کتاب‌ها در قفسه‌های کتاب به صورت نمادین آغاز کردند تا دانش‌آموزان با فعالیت‌های کتابخانه‌های کانون بیشتر آشنا شوند.

سپس روخوانی کتاب خداحافظ راکون پیر با همراهی میهمانان اجرا شد. پس‌ازآن مربیان، چند واژه از کتاب خداحافظ راکون پیر را روی پانلی نصب کردند و کارت‌های معانی واژه‌ها را در سبدی در اختیار گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقۀ "پله پله تا کتاب‌خوانی" قراردادند و با آغاز مسابقه هر گروهی که کارت معانی کلمات بیشتری را به‌صورت صحیح، به واژه موردنظر می‌رساند برنده بود.

دانش آموزان در پایان این مسابقۀ پر از شور و هیجان، ضمن آموختن واژه‌های جدید، کتاب‌های انتشارات کانون را به‌عنوان هدیه دریافت ‌کردند.

بنا بر این گزارش، طرح " کتابخانه در کتابخانه " یکی دیگر از برنامه های فصل پاییز این مرکز فرهنگی هنری کانون برای اعضای نوجوان بود. در این طرح نوجوانان از جعبه‌های چوبی به‌عنوان قفسه کتاب استفاده کرده و بخشی از این مرکز را با فضاسازی، به کتابخانه‌ای خلاق تبدیل کردند.

اما تفاوت این کتابخانه با دیگر کتابخانه‌ها در این است که خود نوجوانان کتاب‌هایی تولید و در قفسه‌های کتابخانه‌شان قرار می‌دهند. این کتابخانۀ کوچک و خلاق قراراست به همت اعضای نوجوان، تا بهمن‌ماه و هم‌زمان با ایام مبارک دهۀ فجر افتتاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =