افتتاح  مرکز فرهنگی وهنری شماره ۶ و دومین کتابخانه سیار اتوبوس شهری

مرکز فرهنگی و هنری شماره ۶ با عنوان «کودک و مادر» و دومین کتابخانه سیار شهری با مشارکت سازنده شهرداری زنجان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛ مرکز فرهنگی و هنری شماره ۶ «کودک و مادر» و دومین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری استان زنجان با مشارکت شهرداری زنجان و با حضور مسوولان استانی، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر زنجان درپارک بانوان زنجان افتتاح شد.

محمدنقی صالحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراسم افتتاح این کتابخانه ها اظهار داشت: امروز به مناسبت ایام مبارک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ با عنوان کودک و مادر و دومین کتابخانه سیار  اتوبوس شهری و پنجمین مرکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری کانون بهره برداری می کنیم.

صالحی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون، هدف از راه‌اندازی این مجموعه‌ها را ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در مجموعه فرهنگسرای زندگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان عزیز شهر زنجان از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز است.

وی به ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی بر روح، روان و فکر کودکان و نوجوانان اشاره کرد و تاکید نمود باید توجه داشته باشیم که مطالعه‌ی کتاب‌های مفید دریچه‌ای بسوی جهان شگفت انگیز علم، دانایی، معرفت و مسئولیت پذیری است و از شیوه‌های تاثیر گذار در جهت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان است.

صالحی با اشاره به اینکه این کتابخانه سیار شهری در مناطق کم برخودار شهری شهرک‌های بهارستان، لاله، پونک و گلشهر به کودکان خدمات فرهنگی و هنری ارائه خواهد کرد افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۹ هزار جلد کتاب در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

مسیح‌الله معصومی در آیین افتتاح "مرکز شماره ۶ کودک و مادر و کتابخانه سیار شهری" با اشاره به میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار داشت: باید بپذیریم که اگر می‌خواهیم یک جامعه پیشرفته داشته باشیم، اگر می‌خواهیم فرهنگی را در مجموعه شهری شاهد باشیم که متعالی و پیشرفته باشد راهی جز تاکید و توصیه به کتاب و کتابخوانی نداریم.

وی با تاکید بر توجه ویژه به تربیت کودکان و فرزندان که آینده سازان مملکت ما بوده و مدیریت کشور را در آینده در اختیار خواهند داشت، تصریح کرد: کودکان اوقات فراغت بیشتری داشته و هم علاقه بیشتری دارند و فرهنگ‌سازی راحت‌تر بر روی آنها انجام می گیرد.

شهردار زنجان با اشاره به کار حساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این مجموعه شاید از لحاظ فیزیکی و ساختاری یک مجموعه کوچک باشد اما به لحاظ محتوایی یکی از عمیق‌ترین و ریشه‌دارترین فضاهایی است باید روی آن کار شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دوستان ما در کانون پرورش فکری کار بسیار سختی است، تصریح کرد: بسیاری از خاطرات کودکی بچه‌ها در فضاهای این مجموعه ثبت می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه دوران کودکی یکی از بهترین دوران زندگی است که فارغ از هیاهوهای سیاسی و اقتصادی، یک مسیر زیبا را طی می‌کند، افزود: استفاده حداکثری و بهینه از این دوران تضمین کننده آینده کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =