دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس تهران میهمان مرکز فراگیر

در ویژه‌برنامه روز جهانی معلولین، مراکز فراگیر شماره ۲۱ و ۴۰کانون استان تهران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، میزبان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به این مناسبت و هم‌زمان با میلاد باسعادت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص)، اعضای با نیازهای ویژه این دو کتابخانۀ فراگیر کانون استان، در کنار دیگر اعضا با اجرای برنامه‌هایی شاد و متنوع میزبان دانش آموزان نابینا و ناشنوای مدارس شهر تهران بودند و بازهم با ارائۀ توانمندی‌های برجستۀ خود نشان دادند که معلولیت، محدودیت نیست.

به همین منظور۵۰ نفر از دانش آموزان آموزشگاه معلولین مهر طلبان منطقه ۵ تهران میهمان مرکز فراگیر شماره ۴۰ شدند و برنامه‌های متنوعی توسط مربیان و اعضای این کتابخانه برای میهمانان به اجرا درآمد.

نمایش فیلم انیمیشن «ربات و کشاورز»، برگزاری کارگاه سفالگری و نقاشی، اجرای قصه‌گویی و برگزاری مسابقه از برنامه‌های اجراشده در این جشن شادبود.  

همچنین به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای شاد و مفرح در مرکز فراگیر ۲۱ استان با حضور ۳۵ نفر از دانش آموزان دبستان ناشنوایان باغچه‌بان ۲برگزار شد.

در ابتدای این ویژه‌برنامه ابتدا کانون و فعالیت‌های آن توسط میترا ناظم مربی مسئول مرکز به میهمانان معرفی شد و سپس داستان کتاب « ببو» با استفاده از زبان اشاره برای آن‌ها قصه‌گویی شد.

گفتنی است این مراسم با همراهی اعضای ارشد مرکز ۲۱ به اجرا در آمد و ثمین عزتی و افسانه صفر خانی از اعضای نابینای این کتابخانه با استفاده از کتاب‌های بریل به روخوانی کتاب‌ و قصه‌گویی پرداختند و در بخش بعدی، میهمانان در قالب سه گروه از کارگاه‌های تصویرسازی، سفالگری و کلاژ استفاده کرده و زیر نظر مربیان این مرکز به زبان اشاره، آموزش‌های لازم را فراگرفتند و آثار زیبایی را خلق کرده و با خود به یادگار بردند.

لازم به ذکر است که مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌هایی هستند که کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند و کانون استان تهران با ۵ مرکز فراگیر در حال خدمت‌رسانی به این طیف از کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =