کد خبر: 275229
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
سفیران سرزمین خورشید در میان کودکان زلزله‌زده غرب کشور

مربیان سیار روستایی، شهری و پستی استان خراسان رضوی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به سراغ کودکان زلزله‌زده کرمانشاه رفتند تا لبخندی بر لبان آنان بنشانند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در ادامه‌ی فعالیت‌ » ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده‌ی غرب کشور» گروهی از مربیان سیار کانون خراسان رضوی به این مناطق اعزام شدند.

محمدمصطفی صادقی مداح، سید احمد مصطفوی، علیرضا تقی‌زاده و محسن ساجدی‌فر مربیان سیار کانون خراسان رضوی از 4 تا 11 آذرماه با حضور در جمع کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و حدود20 روستای حادثه‌دیده فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را آغاز کردند و با شعرخوانی، قصه‌گویی، اجرای نمایش«پهلوان پهلوانان» و برگزاری کارگاه‌های اوریگامی و نقاشی و اجرای مسابقات فرهنگی، لحظات شادی برای کودکان کرمانشاه خلق کردند.

گروه اعزامی خراسان رضوی با دو دستگاه ماشین سیار کانون به مناطق سرپل ذهاب، روستاهای جلالوند علیا، بلوان، کلاهمال و پیران رفتند و با خوانش اشعار کودکانه و برگزاری مسابقه قصه‌گویی چوپان دروغگو فضای شاد و مفرحی برای کودکان آن مناطق ایجاد کردند.

در ادامه این سفر جهادی، اهالی روستاهای چیکیران، کیله‌سفید و شهر ازکله میزبان مربیان فرهنگی کانون خراسان رضوی بودند و به تماشای نمایش خیابانی و برنامه‌های فرهنگی کانون نشستند و نمایش«پهلوان پهلوانان» در سر پل ذهاب مورد استقبال کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاهی قرار گرفت.

بر این اساس، پیش از این نیز فراخوان امدادهای فرهنگی شامل کتاب، نوشت‌افزار، عروسک و ... نیز اعلام شده بود و این اقلام از مراکز کانون سطح استان جمع‌آوری و به کرمانشاه ارسال شد.

گفتنی است روند اعزام مربیان کانون به مناطق زلزله‌زده تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه پیدا می‌کند
تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =