برگزاری ویژه برنامه روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال پروانه‌ها»

جشن روز جهانی معلولان با عنوان بر بال پروانه‌ها در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، در راستای بزرگداشت روز معلولان و آگاه‌سازی دانش‌آموزان معلول با جایگاه اجتماعی خود، ویژه برنامه‌ای با عنوان بر بال پروانه‌ها توسط مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برای اعضای فراگیر این مرکز برگزار شد.

در این ویژه برنامه، برنامه‌های متنوع و شادی برای اعضا در نظر گرفته شده بود. مربیان این مرکز فرهنگی‌هنری کلاه‌های مخصوصی با نشان پروانه و پیام تبریک این روز تهیه کرده بودند که در بدو ورود به اعضای شرکت کننده در این جشن اهدا شد.

عضویت رایگان تمامی دانش آموزان مدرسه استثنایی شهید محمدی، برپایی مسابقه تقویت حواس و جا به جایی توپ، نمایش فیلم ربات کشاورز، سرودخوانی، قصه‌گویی، اهدای کتاب به همه اعضای شرکت کننده در جشن و پذیرایی از برنامه‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

شایان ذکر است؛ با توجه به همزمانی برگزاری این جشن با ولادت رسول رحمت، حضرت محمد (ص)، در این ویژه برنامه شخصیت پیامبر بزرگ اسلام نیز به اعضا معرفی شد.

در جشن روز جهانی معلولان که در مرکز شماره 4 برگزار شد بیش از 60 نفر حضور داشتند و اعضا همراه با مدیر، معلمان و کادر مدرسه و برخی از والدین در این جشن شرکت کرده بودند.

در سال 1992 از سوی سازمان ملل متحد هر ساله 12آذر یا 3 دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان معرفی شد که هدف از اعلام این روز ارتقاء اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

باتوجه به آمار اعلام شده از سوی مسئولان 3 الی 4 درصد جامعه دارای معلولیت هستند که کاملا آشکار است بسیاری از معلولان، توانمندی و استعدادهای نهفته‌ای دارند که مغفول مانده است و نیازمند حضور در جامعه و ارتباط با همنوعان است.

نگاهی به روند توسعه‌یافتگی در دنیای امروز، توجه ما را به این واقعیت جلب می‌کند که توسعه و بالندگی هر کشوری منوط به استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی آن جامعه است. در چنین دنیایی تمامی افراد صرفنظر از تفاوت‌های فردی، استعدادها و محدودیت‌های خویش می‌توانند سهمی را در پیشبرد اهداف فرارو عهده‌دار شوند. شک نیست که معلولان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =