گشایش دوباره کتابخانه شماره ۲ کانون تهران

هم‌زمان با هفته وحدت و ولادت باسعادت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون استان تهران، پس از بازسازی و نوسازی، طی مراسمی گشایش یافت.

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ، در مراسم بازگشایی مجدد این کتابخانۀ کانون، که در ۱۹ آذرماه ۱۳۹۶ با حضور جمعی از مسئولان ، معاونان ، کارشناسان کانون استان صورت پذیرفت، محمود سلیمانی خطاب به اعضای این کتابخانه در رابطه با نقش و اهمیت انتخاب در زندگی گفت: سرنوشت آیندۀ ما وابسته به انتخاب‌های امروز ماست. ما هرروز در معرض انتخاب‌هایی قرار می‌گیریم که در مسیر زندگی ما قرارگرفته است. اگر شما بچه‌ها امروز به‌واسطه انتخابی که خودتان و والدینتان داشته‌اید، کتابخانه را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کرده‌اید، بدانید این انس و دوستی با کتاب، آینده شمارا رقم می‌زند.

مدیرکل کانون استان تهران افزود؛ حق انتخاب یک موهبت الهی برای انسان‌هاست. برخی انتخاب‌های یک فرد می‌تواند بر روی جامعه و آینده سرزمینش اثر بگذارد. مثل مردان بزرگی که مبارزه با اشغالگران را در هشت سال دفاع مقدس به آسایش و آرامش ترجیح دادند. یا مانند سردار سلیمانی که سرنوشت منطقه را این‌چنین متحول کرد.

وی خطاب به نوجوانان عضو این مرکز فرهنگی هنری در رابطه با انتخاب دوست و ثمرۀ آن در زندگی خاطرنشان کرد؛ یکی‌ از مسائل‌ مهم در سرنوشت‌ انسان‌ انتخاب‌ دوست‌ است‌. برخی دوستی‌ها انسان‌ را به‌ اوج‌ عزت‌ و برخی دیگر فرد را به‌ ورطه‌ بیچارگی‌ می‌کشانند. پس لازم است در انتخاب دوست همیشه هوشیارانه عمل کرد.
سلیمانی در ادامه یادآور شد؛ اگر ما امروز در این موقعیت قرار داریم به دلیل انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی است که درگذشته گرفته‌ایم. البته نقش والدین هم در انتخاب‌های شایسته و رسیدن به مسیر درست زندگی را نباید فراموش کرد.
گفتنی است در ادامۀ این مراسم، لیلا افسری مربی مسئول این کتابخانه، گزارشی از روند بازسازی و وضعیت گذشته و کنونی این مرکز که جزو مراکز قدیمی کانون است و بیش از نیم‌قرن قدمت دارد، ارائه داد.

اجرای قصه‌گویی توسط روشنک ایلانلو مربی فرهنگی  و اجرای سرود " خلیج‌فارس" با هنرمندی اعضای پسر نوجوان و سرپرستی امیرمحمد پور فرید عضو باسابقه این کتابخانه کانون از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

همچنین ابوالفضل برزگری عضو نوجوان، قاری قرآن کریم در بخش آغازین برنامه بود و سارا نوظهوری دیگر عضو این مرکز فرهنگی هنری مجری برنامه بود.

مرکز شماره ۲ کانون استان تهران، در خیابان هلال‌احمر، خیابان عباسی، خیابان جعفری واقع‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =