کد خبر: 275416
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
بازدید 818
پیام صلح و امنیت به زبان کودکانه

نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، برگزاری جشن« بازی و شادی در سایه صلح و امنیت» را گامی مثبت در جهت آشنایی بیشتر کودکان افغان با فرهنگ کشورشان دانستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ایرنیا کورنیاک در حاشیه جشن «‌بازی و شادی در سایه صلح و امنیت» با ابراز خرسندی از حضورش در این جشن، این مراسم را بسیارعالی توصیف کرد و  گفت: در این برنامه دیدم که بچه‌ها می‌خندیدند و شاد بودند و با علاقه‌مندی در برنامه شرکت داشتند.

وی افزود؛ من تابه‌حال به کانون نیامده بودم و در چنین مراسم بسیار شاد و زیبایی شرکت نکرده بودم. نکته‌ای که توجهم را جلب کرد این بود که بچه‌ها در تمام طول برنامه مشارکت داده شدند.

معاون کمیسر عالی در امور پناهندگان در این مراسم، پس از دیدن فیلم کوتاهی که از اعضای افغان مراکز کانون با موضوع معرفی آداب و رسوم کشور افغانستان پخش شد گفت: به نظر می‌رسد خود کودکان با زبان خودشان پیام واضح‌تری از صلح و امنیت داشتند، تا آنچه ما می‌خواهیم بگوییم. کودکان میهمان در این برنامه در کنار تفریح و شادی، با آداب‌ورسوم، موسیقی محلی و فرهنگ کشورشان آشنا شدند که تا هرزمانی که امکان بازگشت این پناهندگان به وطنشان فراهم شود، با فرهنگ خود بیگانه نباشند. 

کورنیاک با اشاره به این مطلب که ایران طی 4 دهه توانسته خدمات خوبی به پناهندگان بدهد افزود؛ کودکان پناهنده از طریق برنامه‌های شاد این‌چنینی، در کنار بازی و سرگرمی می‌توانند ایران را بهتر بشناسند. کشوری که میزبانشان بوده و به آنها خدمات خوبی ارائه داده است.

کورنیاک افزود: همه‌ ما روزی کودک بوده‌ایم و خاطرات زیادی از این دوران داریم و امروز اگر شما در اینجا دور از سرزمینتان شاد هستید و لبخند بر لب دارید عوامل زیادی برای نشاندن این لبخند بر لبان شما تلاش و حمایت کرده‌اند که در رأس آن‌ها دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که امروز میزبان شماست نیز یکی از سازمان‌های این کشور است.

وی به‌عنوان نمایندۀ کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و دیگر سازمان هایی که در برپایی این جشن همراهی و همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.

گفتنی است مری معمر مشاور بخش اسکان مجدد در دفتر مرکزی کمیساریای دیگر میهمان این برنامه، در رابطه با اجرای این جشن در کانون بیان داشت؛ حدود 30 سال است که برای جامعه پناهندگان کار می‌کنم و به‌جرئت می‌توانم بگویم که تابه‌حال چنین برنامۀ خوبی که بچه‌ها در آن مشارکت فعال داشته و شاد و خوشحال باشند ندیده بودم.

او که اصلیت فلسطینی دارد و سال‌هاست که در کشور کانادا مقیم است گفت؛ من در این برنامه خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و فکر می‌کنم که تمام کشورهای میزبان پناهندگان، باید چنین برنامه‌هایی برای بچه‌های پناهنده برگزار کنند. زیرا این بچه‌ها باید احساس خوبی نسبت به کشور خود و کشوری در آن پناهنده هستند داشته باشند.

جشن « بازی و شادی در سایه صلح و امنیت» ویژه کودکان و نوجوانان پناهنده افغان، صبح روز سه‌شنبه، 21 آذرماه 1396 در مجموعه آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور بیش از 250 نفر از کودکان پناهنده و مسئولانی از کانون، اداره برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =