اولین جشنواره بازی‌های فکری در کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد

اولین جشنواره بازی‌های فکری با حضور ۱۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، اولین جشنواره بازی‌های فکری کودکان و نوجوانان با شرکت اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان اردبیل و با استقبال گسترده این قشر در مرکز شماره دو برگزار شد.

در این مراسم داریوش علومی سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بازی به‌عنوان یک ابزار تربیتی عنوان کرد و افزود: انجام بازی‌های فکری صرفاً جنبه سرگرمی نداشته و می‌تواند موجب پرورش خلاقیت در کودکان شود.

علومی اضافه کرد: همراه بودن بازی بانشاط و شادی برای کودکان جذابیت آموزشی دارد و در برخی مواقع می‌توان آموزه‌های اخلاقی را با صرف بازی به کودک انتقال داد.

وی با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی اهمیت بازی در بین خانواده‌ها تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های مختلف این موضوع هم‌اکنون به‌خوبی در بین کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان جا افتاده است و در همین رابطه در اولین جشنواره بازی‌های فکری که در سطح شهرستان اردبیل برگزارشده، 100 نفر از کودکان از پنج مرکز فرهنگی هنری حضور یافتند.

گفتنی است، در این جشنواره بازی‌هایی همچون اتلو، لگو، دومینو، پرتاب حلقه و جورچین در فضای شاد و غیررقابتی به‌صورت گروه‌های دونفره و چهارنفره برای کودکان تدارک دیده شد و درنهایت از شرکت‌کنندگان با اهدای کتاب تجلیل شد.

پخش کلیپ فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مرکز شماره دو کانون اردبیل و اجرای سرود پایان‌بخش این جشنواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =