حضور بازیگران کودک سینما در مرکز 20 تهران

ویژه‌برنامه "بر بال پروانه‌ها" با حضور «محمدحسین بلوکات و محمدرضا شیرخانلو» هنرمندان کودک عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، در مرکز فراگیر شماره 20 کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این ویژه‌برنامه اعضای با نیازهای ویژه مرکز فراگیر شماره 20 کانون استان در کنار دیگر اعضای مرکز با ارائۀ توانمندی‌های خود به اجرای برنامه‌هایی شاد و متنوع پرداختند و بار دیگر نشان دادند که معلولیت، محدودیت نیست.

در این مراسم شاد که 140 نفر از اعضای کودک و نوجوان و والدینشان حضور داشتند، محمدحسین بلوکات بازیگر کودک سریال «چرخ‌وفلک» از خاطرات دورۀ بازیگری‌اش بر صحنه تئاتر و تلویزیون با دیگر همسالانش سخن گفت.

وی که تابه‌حال در سریال «چرخ‌وفلک» و برنامه تلویزیونی «اون یکی‌ها» فعالیت داشته، امسال با فیلم سینمایی شکلاتی در جشنواره کودک همدان حضور داشت. محمدحسین به دوستان کودک و نوجوان خود تأکید کرد: تا زمانی که انسان تلاش کند و پشتکار داشته باشد هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت او شود.

همچنین محمدرضا شیرخانلو بازیگر سریال های کمدی «چک برگشتی» و « دودکش» که دیگر میهمان این برنامه بود با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه تحصیل و بازیگری‌اش وجود داشت گفت: مادرم از ابتدا مخالف بازیگری‌ام در فیلم و تئاتر بود اما من توانستم با برنامه‌ریزی درست و تلاش بیشتر هردوی آن‌ها را با موفقیت ادامه دهم. هرچند کار و تحصیل در کنار هم خیلی سخت است ولی با تلاش بیشتر و تحمل سختی‌ها امکان‌پذیر است.

او متولد 1385 است و در فیلم‌های سینمایی « نفس، دهلیز و نهنگ عنبر» ایفای نقش کرده و کاندیدای سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم سینمایی دهلیز شده است.

در این جشن به‌یادماندنی قرائت قرآن توسط ساره نوکاظمی عضو کودک نابینا، شعرخوانی همراه با سازدهنی به هنرمندی نازنین زهرا مهدی زاده عضو کودک نابینا و خوانش اثر ادبی توسط فاطمه جعفری عضو نوجوان نابینا به اجرا درآمد. 

همچنین معصومه پورامام علی عضو کم‌شنوا سرودهای ای ایران و یار دبستانی را با استفاده از زبان اشاره برای میهمانان خواند و اسماء دغاغله عضو نوجوان نابینا دکلمه‌ای را اجرا کرد.

از دیگر برنامه‌های این روز شاد قصه‌گویی زینب صباغ مربی مسئول مرکز با استفاده از زبان اشاره و اجرای دکلمه و مسابقه‌ای با سبدهای گل توسط حسنا خاطر محمدی بود.

در پایان جوایزی از سوی مربیان به اعضای فعال با نیازهای ویژه اهدا شد و همچنین یادبودهای فرشته‌های بالدار که توسط اعضا ساخته‌شده بود به کلیه میهمانان اهدا گردید و همه باهم برای ثبت این روز به‌یادماندنی عکس یادگاری گرفتند.

مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌هایی هستند که کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (معلول جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا) در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند و کانون استان تهران با 5 مرکز فراگیر در حال خدمت‌رسانی به این طیف از کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =