توسعه آینده شهر نیازمند آموزش کودکان مسئولیت‌پذیر است

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در مراسم جشن شب یلدای مرکز ۵ کانون پرورش فکری اردبیل گفت: توسعه آینده شهر نیازمند آموزش کودکان مسئولیت‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در جشن شب یلدا با عنوان «شب‌های برفی» با تبریک این مناسبت به خانواده‌ها و کودکان آن‌ها تصریح کرد: با برگزاری چنین جشن‌هایی می‌توانیم مجموعه‌ای از آداب و سنن و رسومات قدیمی خودمان را به نسل امروز و آینده منتقل کرده و آن‌ها را حریم‌دار این میراث معنوی نماییم.

وی با تأکید به اینکه شهرداری موظف به ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها برای کودکان است تا تربیت بهینه داشته باشند، ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در اولویت توسعه قرار گیرند تا زمینه شکوفایی توانمندی و استعدادهای آن‌ها  بیش‌ازپیش فراهم گردد.

لطف اللهیان با اشاره به خاطرات خود از عضویت در مرکز شماره یک کانون اردبیل در سال ۱۳۶۲ افزود: کانون پرورش فکری شهروند خوب تربیت می کند و ما خوشحال هستیم که در بهسازی، زیباسازی، توسعه و تجهیز مراکز کانون در شهر اردبیل مساعدت و همراهی داریم.

شهردار اردبیل بابیان اینکه  کودک امروز، برنامه‌ریز، مدیر، معلم، مهندس و پزشک آینده است، اضافه کرد: هرقدر برای آموزش کودکان سرمایه‌گذاری شود در آینده دستاورد مطلوب آن را شاهد خواهیم بود.

در این مراسم، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان نیز با تأکید به‌ضرورت ترویج شادی و نشاط در بین کودکان گفت: برگزاری جشن‌ها فرصتی برای شادی کودک است و به همین دلیل در مناسبت‌های مختلف ایجاد چنین فرصتی دنبال می‌شود.

وی با ذکر مثالی، به آیین‌های شب یلدا اشاره و تصریح کرد: والدین با داستان خوانی، داستان‌گویی و شیوه‌های متنوع پرورش کودکان می‌توانند نسبت به معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ بومی اقدام کنند.

جمادیه بابیان اینکه کانون پرورش فکری تلاش می‌کند با توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف فضای بانشاط و سرزنده‌ای را برای نسل آینده فراهم کند، ادامه داد: معرفی آئین‌های سنتی و بومی کشورمان به کودکان نیز از مهم‌ترین اقداماتی است که باید موردتوجه واقع شود و در این زمینه معرفی آئین‌های شب یلدا برای ما حائز اهمیت بسیار است و برگزاری برنامه‌های پرمحتوا در این ایام امری ضروری است.

مدیرکل کانون استان یلدا را نماد مهر و محبت و دور ریختن کینه‌ها و کدورت‌ها و دورهم نشستن‌های صمیمی خانواده‌ها توصیف کرد و افزود: از گذشتگان آداب و سننی برای ما در این ایام به یادگار مانده که ضرورت دارد این آداب و سنن را حفظ و به‌دوراز تجملات سعی کنیم بستر مهربانی‌ها و محبت‌های روزافزون را فراهم کنیم.

در این جشن که کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان حاضرشده بودند برنامه‌های شاد و متنوعی از قبیل دکلمه‌خوانی توسط باران قویدل عضو مرکز شماره ۵ کانون اردبیل، اجرای نمایش و مسابقه توسط کیوان باقلاچی مربی امور فرهنگی برگزار شد.

اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری، مشاعره اعضای ادبی، معرفی رسوم شب یلدا توسط عمار احمدی و تمبک نوازی پوریا فتحی عضو نوجوان کانون ازجمله برنامه‌های این مراسم به شمارمی رفت که در این میان، اکرم مداح مربی مسئول مرکز به اجرای قصه‌گویی، سمیه حسین زاده شعرخوانی و لیلا خلیفه سقا به حافظ خوانی پرداختند.

در حاشیه‌ی این مراسم، مدیرکل کانون پرورش فکری استان از تلاش‌ها و زحمات شهردار اردبیل در بهسازی و توسعه فضای مراکز یک و دو کانون اردبیل با اهدای هدایای فرهنگی و لوح سپاس قدردانی کرد.

شایان‌ذکر است، اهدای هدایا و لوح سپاس به محمدعلی محمدی مقدم مدیر سابق کانون زبان استان اردبیل و تجلیل از وی به‌پاس خدمات ارزنده در زمان تصدی‌گری این مسئولیت، اهدای لوح تقدیر و بسته‌های فرهنگی به منتخبان کشوری رباتیک و فعالیت‌های علمی و پذیرایی از حاضران پایان‌بخش برنامه‌ها بود.

لطفا تصاویر مربوط به این جشن را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =