تربیت و تقویت پرسشگری در کودکان و نوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جشنواره تقدیر از فعالان و برگزیدگان این استان در جشنواره کشوری پژوهش، بر تربیت و تقویت پرسشگری در کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان مازندران، در آیینی به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیر کل آموزش و
پژوهش کانون کشور، شهردار رامسر و سایر مسؤولان شهرستان رامسر در کانون این شهرستان برگزار شد از پژوهشگران برگزیده این کانون در نهمین جشنواره پژوهش، فعالان پژوهشگر و  برگزیدگان کتاب خوانی تجلیل شد.
مدیر کل کانون مازندران در جمع فعالان و پژوهش گران کانون مازندران خطاب به کارشناسان و مربیان گفت: برای تربیت و تقویت پژوهش در کودکان ونوجوانان، می بایست روحیه پرسش گری را در آنان تقویت نماییم.
محمدعلی یزدان شناس با تاکید بر نگاه بزرگان دین به پژوهش افزود: اهمیت بحث و گفتگو، نقد، گفتمان دینی و دانش آموزی در سیره اهل بیت(ع)، نشان دهنده اهمیت آنان به پژوهش است.
وی پژوهش را مایه دانایی و پویایی عنوان کرد و تصریح کرد: آشنایی کودکان ونوجوانان با پژوهش گری، مسئله ای اساسی در تکوین شخصیت و تضمین آینده این قشر مهم به حساب می آید.
مدیرکل کانون مازندران،افتخار همکاران و اعضای کانون مازندران در جشنواره پژوهش کانون را ظرفیتی مناسب برای توسعه فعالیت های کانون مازندران دانست و افزود: از هرگونه فعالیت های پژوهشی در مراکز حمایت خواهیم کرد.
یزدان شناس، یکی از مولفه های مهم در ترغیب کودکان به پژوهش را توجه والدین به پرسش گری بچه ها و پاسخ مناسب به سوال های آنان عنوان کرد و بیان کرد:ذهن کودکان سرشار از پرسش هایی است که برخورد و پاسخ مناسب به آن می تواند نگاه پژوهش محور در آینده کودکان را فراهم آورد.

گفتنی است:ویژه برنامه هفته پژوهش به مدت دو روز با حضور اعضا و مربیان علاقمند به بخش پژوهش  در قالب کارگاه نشست تخصصی، ویژه برنامه، بازید علمی واختتامیه در شهرستان رامسر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =