اعضا و مربیان پژوهش‌گر مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری غرب گلستان تقدیر شدند

در آیین اختتامیه هفته پژوهش در مرکز شماره ۲ کانون گرگان، اعضا و مربیان پژوهش‌گر مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری غرب استان گلستان تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این آیین که با آخرین روز از پاییز مصادف شد، عبدالرحیم‌سیفی مدیرکل کانون از یلدا به عنوان جشن دقایقی بیشتر با هم بودن یاد کرده و تحکیم روابط بین اعضای خانواده، احیای اداب و رسوم و سنت‌ها، استفاده از تجربیات بزرگ‌ترها و احترام به پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را از جمله کارکردهای این مراسم کهن دانست.

سیفی با اعلام این مطلب در آیین اختتامیه هفته پژوهش ضمن ارج‌گذاری بر تلاش تمامی اهالی علم و دانایی که برای سرسبزی اندیشه‌ها تلاش می‌کنند فکر کردن و طرح سوال را خمیرمایه پژوهش برشمرده و به استناد سخن گهربار امام صادق (ع) که علم قفلی است که کلید آن پرسش است از همه اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری خواست تا روحیه پرسش‌گری را در خود تقویت نموده و از کنار مسائل و رویداهای مختلف گذرا عبور نکنند.

وی گفت همان‌گونه که طرح سوال به جوشش درونی کودکان و نوجوانان باز می‌گردد، دست‌یابی به پاسخ چراهای گوناگون نیز باید ناشی از تلاش و کوشش اعضا بوده و نباید از طریق جواب دادن‌های آنی و فوری توسط مربی یا معلم و والدین حس پژوهش‌گری از بچه‌ها گرفته شود.

مدیرکل کانون، مطالعه و اهل کتاب بودن و برای خواندن برنامه داشتن و مشاهده دقیق و اهل مشورت و مشارکت بودن و پرسش‌گری را از جمله ویژگی‌های کودکان و نوجوانان پژوهنده برشمرده و اظهار امیدواری کرد تا در سایه هدایت‌های مربیان، کودکان و نوجوان پژوهنده امروز ما پژوهش‌گران و محققان بزرگ فردا شوند.

در این مراسم از کتاب‌های "سرمایه فرهنگی و سلیقه هنری" اثر نازی مطلبی مربی‌مسئول مرکز شماره ۲ کانون گرگان، "بن‌بست یعنی آسمان" اثر سیده‌محدثه حسینی کارشناس آفرین‌های ادبی مکاتبه‌ای و "مقدمه‌ای بر پژوهش‌های اینترنتی «گوگل‌داک به زبان ساده»" اثر محمدحسین‌منتظری کارشناس فرهنگی کانون استان رونمایی شد.

بازدید از نمایشگاه معرفی گونه‌های حیوانات و نمایشگاه عکس با موضوع ناهنجاری‌های اجتماعی و روش‌های جلوگیری از آن، ارائه خلاصه طرح اقدام‌پژوهی توسط سمیه‌رئوفی مربی فرهنگی مرکز آق قلا، پخش کلیپ، معرفی کتاب و قصه‌گویی عضو با موضوع علمی و برپایی کارگاه‌های علمی و هنری ویژه اعضا از برنامه‌های ویژه این روز بود.
گفتنی است در آیین اختتامیه هفته پژوهش که معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار گرگان، رییس اداره محیط زیست و مسوول امور تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان و رییس و کارشناسان نیروی انتظامی حضور داشتند از پژوهش‌گران برگزیده مراکز فرهنگی‌هنری غرب کانون گلستان با اهدای لوح تقدیر و بن‌محصولات فرهنگی تجلیل شد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =