کد خبر: 275764
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
جشن یلدا در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

همزمان با بلند ترین شب سال، آیین جشن یلدا در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، آیین جشن یلدا با حضور پر شور اعضا و خانواده های آنان در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران برگزار شد.

مراکز فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون مازندران هر ساله در این آیین با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در جهت نکوداشت این آیین و معرفی آداب و رسوم ملی و بومی محلی به اعضا برنامه ریزی و فعالیت دارند.

از جمله برنامه هایی که در این آیین به اجرا در آمده است می توان به: معرفی ایام و وقایع، معرفی آداب و رسوم یلدا ،قصه گویی ،حافظ خوانی ،شاهنامه خوانی، اجرای برنامه های هنری و فرهنگی و ادبی متنوع و همچنین پختن غذاها و خوردنی های  سنتی و بومی و محلی اشاره کرد.

گفتنی است: همزمان با گرامی داشت آیین یلدا در مراکز فرهنگی و هنری استان آیین تقدیر از پژوهشگران و برگزیدگان نهمین جشنواره پژوهشی کانون و نیز تقدیر از برگزیدگان طرح کتاب خوانی در شهرستان رامسر برگزار شد.

مدیر کل کانون مازندران با اتفاق کارشناسان و مربیان و اعضای فعال و برگزیده پژوهشگر کانون و و همچین برگزیدگان طرح کتاب خوانی با حضور در جشن یلدای مرکز رامسر،  دراین جشن شریک بودند.

  

 گزارش تصویری این آیین  را در لینک زیر ببینید :

http://www.kanoonnews.ir/photo/275760/جشن-یلدا-در-مراکز-فرهنگی-و-هنری-کانون-مازندران-به-روایت-تصویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =