کد خبر: 275776
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
بازدید 855
آیین یلدا، آیین تکریم خانواده

در جشن یلدای کتابخانه شماره ۳۳ کانون تهران، محمود سلیمانی به بچه‌ها توصیه کرد؛ نگذارید سرگرمی‌های دیگر مانند تلفن همراه لذت حضور در جمع اعضای خانواده و فامیل را از شما بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در جشن یلدای پارسی مرکز شماره ۳۳ کانون استان که با حضور مدیرکل کانون استان و برخی کارشناسان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان و والدین برگزار شد، اعضای فعال کتابخانه به اجرای برنامه‌هایی با محوریت آداب‌ورسوم یلدا پرداختند.

در این میهمانی گرم و صمیمانه، محمود سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بچه‌ها و تبریک فرارسیدن یلدا به‌عنوان یکی از کهن‌ترین میراث‌های ایرانی، بابیان خاطرات دوران کودکی‌اش، پیشینه و آئین کهن شب یلدا را برای اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی و هنری تشریح کرد.

وی آیین یلدا را آیین تکریم خانواده دانست و آن را فرصتی برای دورهم جمع شدن اعضای خانواده، ایجاد محافل گرم فامیل و تازه کردن دیدارها و گپ و گفته‌های صمیمانه دانست و به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم یادآور شد؛ نگذارید سرگرمی‌های دیگر مانند تلفن همراه و ... جایگزین این لحظات شیرین و خاطره ساز شود.

وی با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی، شاهنامه‌خوانی و تفأل به دیوان حافظ را یکی از رسوم باارزش این شب عنوان کرد و در رابطه بااهمیت کتاب‌خوانی گفت؛ در دوران کودکی غیر از کتاب‌های درسی، کتاب‌های دیگری در اختیار ما نبود. اما امروزه کتابخانه‌های کودک و نوجوان در هر گوشه از ایران وجود دارد و بدانید هرکسی با کتاب هم‌نشین باشد به لذتی بزرگ و هم‌نشینی نیک، دست‌یافته است.

این مقام مسئول  دورهم جمع شدن‌های خانوادگی را باعث استحکام بنیان خانواده‌ و تقویت ارتباطات اجتماعی دانست و از بچه‌ها خواست از این فرصت بهترین استفاده را برای کسب تجربه از بزرگ‌ترها ببرند.

اجرای موسیقی بلز و گیتار توسط اعضای کودک، حافظ خوانی، پخش کلیپی از سخنان مدیرکل، برپایی مسابقه، اجرای نمایش عروسکی، مشاعره و قصه‌گویی فاطمه خراسانی مادربزرگ حاضر در جشن، از برنامه‌های این جشن خودمانی بود.

در پایان از اعضای فعال و کتاب‌خوان توسط مدیرکل کانون استان تقدیر شد و همه در کنار هم با هندوانه ، آجیل ، لبو و انار پذیرایی شدند و عکس یادگاری گرفتند.

مربیانی که اعضا را در برپایی این جشن همیاری کردند" پروانه سلیانی، مژده ذکریا پور، ظریفه علیزاده ، ریحانه پور عبداله و مریم طلوعی" بودند و مجری برنامه صغرا ملکی مربی ادبی این کتابخانه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =