جشن‌های هفته وحدت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با اجرای برنامه‌های متنوع هفته وحدت را جشن گرفتند.

- مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمین با حضور نوآموزان مرکز پیش‌دبستانی آفاق با اجرای برنامه‌های مناسبتی هفته وحدت را گرامی داشت.

مربیان فرهنگی هنری کانون نمین برای آشنایی بیشتر اعضا با هفته‌ی وحدت و ترویج فرهنگ یکی شدن و همبستگی بین مسلمانان، با فضاسازی مناسب برنامه‌های مناسبتی در سالن مرکز برگزار کردند.

زهرا فرج زاده مربی مسئول مرکز در مورد گرامیداشت هفته وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان با اعضا به گفتگو نشست و آن‌ها را با کلمه‌ی همبستگی و یکی شدن آشنا ساخت.

در ادامه این برنامه‌، گروه‌های همخوانی اعضا به اجرای شعرخوانی، سرود و تواشیح ‌پردازند.

اجرای برنامه‌های شاد، قصه‌گویی، مسابقه، بازی و سرگرمی، شعرخوانی، نمایش فیلم و... از فعالیت‌هایی بود که در این ویژه‌برنامه برای بچه‌ها اجرا شد.

گفتنی است، برنامه‌های مناسبتی گرامیداشت هفته وحدت با حضور مدارس طرح «کانون مدرسه» در طول هفته برگزار می‌شود.

- مرکز فرهنگی هنری کانون نیر

در گرامیداشت هفته وحدت ویژه‌برنامه‌هایی در راستای شناساندن شخصیت بزرگوار حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام برگزار شد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی نظیر معرفی شخصیت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اجرای فعالیت کاردستی مرتبط با هفته وحدت، ساخت آدمک‌های اتحاد، نقل احادیثی از حضرت محمد (ص)، امام جعفر صادق (ع) و تشکیل زنجیره انسانی و آیین دعا از فعالیت‌های اجراشده در این ایام بود.

- مرکز فرهنگی هنری کانون جعفرآباد

کانون جعفرآباد برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی هم‌زمان با سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) برگزار کرد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی مثل قصه‌گویی و معرفی شخصیت با موضوع پیامبر اکرم(ص)در قالب جشن ولادت در سالن مرکز اجرا شد.

گفتنی است، برگزاری مسابقه کارت‌پستال سازی و درست کردن کاردستی با کاغذ رنگی و کاغذ باطله، مسابقه ادبی با عنوان دست‌نوشته‌های خلاق بین اعضا ادبی و تقدیر از برگزیدگان از اهم فعالیت‌های مرکز در این ایام بود.

- مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون اردبیل

به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) مراسم جشن با حضور دانش آموزان طرح کانون مدرسه و اعضای فعال مرکز برگزار شد.

برنامه‌ها شامل: معرفی ایام وقایع، شعرخوانی، نمایش خلاق با موضوع وحدت و همبستگی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌ها و مسابقه‌های فرهنگی هنری با موضوع میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اجرا شد.

- مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

به مناسبت آغاز هفته وحدت اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت‌آباد با حضور در این مجموعه ضمن آشنایی با دلایل نام‌گذاری هفته وحدت با گوشه‌هایی از زندگی و شخصیت بزرگوار نبی اکرم (ص) آشنا شدند.

معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، شعرخوانی، نقاشی با موضوع وحدت و دوستی، معرفی کتاب پنج‌جلدی پیامبر و قصه‌هایش از اهم این فعالیت‌ها است.

شایان‌ذکر است، این برنامه‌ها در طول هفته‌ی وحدت باهدف تقویت و افزایش همدلی میان کودکان و نوجوانان و آشنایی با ابعاد مختلف زندگانی و سیره‌ی اخلاقی رسول گرامی اسلام (ص)، امیدآفرینی، ایجاد فضای نشاط و انس با پیامبر اسلام و ترویج فرهنگ محبت و دوستی با پیامبر عشق و مهربانی به اجرا درآمد.

- مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون مشگین شهر

به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت و دوستی ویژه‌برنامه‌های متنوعی در مرکز ۲ کانون مشگین شهر برگزار شد .

ابتدای برنامه لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز، ضمن تبریک میلاد نبی اکرم(ص) به وحدت بین مسلمان سراسر جهان در این هفته اشاره و علت نام‌گذاری این هفته‌به‌هفته وحدت و دوستی را برای اعضا تشریح کرد.

وی در خصوص پیوند دوستی بین اعضا و دانش آموزان نیز سخن گفت و در ادامه همه اعضا با دست دادن به همدیگر و هدیه گُل، پیوندهای دوستی خود را محکم‌تر کرده و با همدیگر عهد و پیمان‌ دوستی بستند.

ادامه برنامه برپایی کارگاه کاردستی و کاغذ و تا برای اعضا و دانش آموزان بود که در این بخش کاغذهای رنگی به همراه وسایل موردنیاز در اختیار اعضا قرار گرفت و آن‌ها با کمک‌مربی و به‌صورت مرحله‌به‌مرحله هرکدام یک گل درست کرده و پس از اتمام گل‌های رنگارنگ را در دست گرفته و به‌صورت نمادین به پیامبر دوستی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) هدیه کردند.

- مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون کوثر

مرکز یک کوثر به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت برنامه‌های متنوعی را در مرکز و مدرسه اجرا کرد.

در طول هفته وحدت برنامه‌های متنوعی با حضور اعضای کانون و دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا شد. مجموعه کتاب ۱۴ جلدی  «نگران پروانه‌ها» که مربوطه به زندگینامه‌ی پیامبر اکرم (ص) است برای اعضای کودک و نوجوان معرفی شد و نمونه‌هایی از کتاب‌ها نیز روخوانی شد. قصه‌گویی ماجرای کتاب «به خاطر محمد(ص)»  و شعرخوانی کتاب «تو بوی سیب می‌دهی» از دیگر برنامه‌های این هفته مبارک بود.

دانش آموزان طرح کانون مدرسه که در مرکز حضور داشتند گروه‌بندی‌شده و هر گروه با همکاری هم اماکن مقدس را با استفاده از سفال ساختند. در مدرسه نیز دانش آموزان دست در دست هم تصمیم گرفتند در انجام کارهای مدرسه و جهت پیشبرد اهداف خود وحدت داشته و پشتیبان هم باشند.

- مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پارس‌آباد

هفته وحدت در مرکز  یک کانون پارس‌آباد با حضور دانش آموزان مدارس شهید میرزایی و شهید صولت گرامی داشته شد.

در این ویژه‌برنامه علی برادران مربی مسئول مرکز ضمن خوش‌آمد گویی به دانش آموزان و معلمان حاضر در مراسم این روز را تبریک گفته و خاطرنشان کرد: وحدت و برادری نه‌فقط در بین مسلمین ایران امری واجب است بلکه بین مسلمانان جهان کاری بسیار ارزشمند است چراکه طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) وحدت مایه رحمت الهی است.

در ادامه مربی هنری با طرح موضوع "وحدت هدیه پیامبر اکرم (ص)" از اعضا خواست تا هر آن چیزی که ذهن آن‌ها را به‌سوی وحدت و یکدلی مسلمانان جهان سوق می‌دهد با روش خراش بر روی برگه‌های خود نقاشی کنند.

مربیان فرهنگی با اجرای معرفی و روخوانی کتاب "خاندان پاک"، معرفی ایام و وقایع و بازی و سرگرمی با استفاده از کارت بازی اسماء ائمه و معصومین، نمایش و نقد فیلم با موضوع پیامبر(ص) و خواندن احادیثی از آن بزرگوار این روز را گرامی داشتند.

سپس مربی ادبی کارگاه دل نوشته‌های ادبی را با موضوع "پیامبر صلح و مهربانی" برای اعضا اجرا نمود.

- مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون اردبیل

هم‌زمان با هفته وحدت ویژه‌برنامه سلام گل محمدی با حضور بیش از ۹۰ نفر از دانش آموزان مدرسه شیخ صفی و امام حسن مجتبی(ع) در مرکز شماره یک اردبیل برگزار شد. برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع زندگی‌نامه حضرت محمد (ص) ، معرفی وقایع و ایام، مسابقه"محمدامین"،  شعرخوانی و برگزاری کارگاه ادبی نوشتن خلاق و خوشنویسی القاب حضرت محمد (ص) از برنامه‌های اجرایی  در این ویژه‌برنامه بود.

در ادامه کتاب شعر "سلام گل محمدی" از مجموعه‌ی "نگران پروانه‌ها" برای اعضا معرفی شد و گفته شد که این کتاب مجموعه‌ای از اشعاری هست که با موضوع پیامبر گرامی اسلام توسط تعدادی از شاعران کودک و نوجوان سروده و جمع‌آوری‌شده است.

پس از معرفی کتاب سلام گل محمدی" شعر "فرشته اگر..." برای اعضا خوانده شد و از آن‌ها خواسته شد تا کلمات و ترکیباتی را که از شعر به یادشان مانده بود را بلند تکرار کنند.

در کارگاه شعر با معرفی کتاب "سلام گل محمدی" و با بررسی عناصر شعری تعدادی از اشعار این کتاب به همراه اعضای کارگاه شعر نقد و بررسی شد و از اعضا خواسته شد که با در نظر گرفتن کلمات و ترکیبات این اشعار و با توجه به نمادها و استعاره‌های اشعار این کتاب به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی گرامی وحدت، شعری با موضوع پیامبر اکرم (ص) بنویسند.

برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع رسول گرامی اسلام (ص) در سالن مطالعه مرکز و بازدید دانش آموزان مدرسه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و امام حسن مجتبی(ع) از این نمایشگاه، معرفی هفته وحدت و روز میلاد پیامبر اسلام (ص) با اشاره به وحدت و همبستگی مسلمانان و خداپرستان در سرتاسر  جهان برای اعضا. اجرای مسابقه حضوری که در این مسابقه شرکت‌کنندگان واژه‌هایی با موضوع حضرت محمد (ص) روی برگه‌هایی به شکل گل نوشتند؛ مانند: برگزیده، عبدالله، آمنه، خدا، اسلام، قرآن و... . شعرخوانی از  کتاب سلام گل محمدی و برگزاری  کارگاه خوشنویسی که در این برنامه

القاب و نام‌های حضرت محمد(ص) به‌صورت دو خط و توخالی نوشته و در اختیار اعضا قرار گرفت که در ادامه هر یک از اعضا حروف الفبا را با خط‌های زیبا در داخل  این القاب نوشته و به تزیین آن با حروف پرداختند از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مرکز در این ایام بود.

لطفاً؛ تصاویر مربوط به گزارش هفته وحدت را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =