برگزاری آخرین انجمن ادبی دختران سال ۹۶

در این نشست ادبی که در مرکز تخصصی شماره ۱۵ کانون استان تهران برگزار شد، «حمیدرضا شکارسری» به‌عنوان کارشناس بخش شعر و «‌جواد جزینی» در بخش داستان به‌نقد و بررسی آثار ادبی نوجوانان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، صدوهجدهمین و آخرین انجمن ادبی شعر و داستان دختران در سال ۹۶، در چهارم دی ماه در مرکز تخصصی ادبی شماره ۱۵، با حضور۴۰ نفر از اعضا و مربیان ادبی و فرهنگی مراکز کانون استان برگزار شد.

گفتنی است در این انجمن، « حمیدرضا شکارسری» و « جواد جزینی» دو چهره نام‌آشنای حوزه شعر و داستان به‌عنوان کارشناس در جمع نوجوانان ادب دوست حضور داشتند.

جلسه با بزرگداشت آیین یلدا و نکوداشت عباس یمینی شریف که از آغازگران ادبیات کودک و نوجوان در ایران است، آغاز شد و « تبسم چناری» عضو مرکز تخصصی ادبی شماره ۱۵  با تفأل بر دیوان حافظ ، غزلی را برای حاضران قرائت کرد.

در ادامه اعضای نوجوان آثارشان را در دو بخش شعر و داستان قرائت و توسط کارشناسان موردنقد و بررسی قرار گرفت. توجه به انواع تفاوت تصاویر شعری مانند وجه بصری و معنایی، توجه به روابط بین ‌متنی و اصالت فرا متن در خوانش‌های شعری از مواردی بود که  از سوی حمیدرضا شکارسری، کارشناس تخصصی بخش شعر مطرح شد.

همچنین در بخش داستان نیز جواد جزینی نویسنده بنام ادبیات داستانی نوجوان، به مواردی از قبیل انواع شخصیت‌پردازی در داستان که می‌تواند دارای وجوه شخصی و جمعی باشد و تأثیر دیالوگ‌ها و اشارات معنایی  اشاره کرد.

یکی دیگر از بخش‌های این انجمن، نکوداشت عباس یمینی شریف بود که به مناسبت سالگرد درگذشت وی به آن پرداخته شد. حمیدرضا شکارسری با بیان این‌که نقش هر هنرمندی را باید با توجه به شرایط و اقتضائات دوره‌ای که در آن حضورداشته است، بررسی و بازنگری کنیم به معرفی وی پرداخت.

در آخرین انجمن ادبی سال ۹۶ دختران، محدثه سادات حبیبی، فاطمه شفیعی، مهدیه سادات صالحی، پرنیان کیان‌مجد، سارارضایی‌نژاد، هانیه جوکار، الینا عاشوری، ملیکا محمدهاشمی، نگین خوش‌تینت، ساجده پیلوا و مهتاب عسگری به قرائت اثر پرداختند.

این رویداد با اجرای مریم عباسی و حضور مهرنوش قربانعلی کارشناس مسئول ادبی، و برخی مربیان و رابطان ادبی و اعضای مراکز شماره ۸ ،۱۰، ۱۵، ۲۷  برگزار شد.

‌در پایان، صدوهجدهمین شماره از جزوه انجمن‌های ادبی استانی که شامل آثار شعر و داستان اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز بود، به میهمانان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =