کد خبر: 275936
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
مانور ایمنی در برابر زلزله

مانور ایمنی در برابر زلزله در مرکز فرهنگی هنری چناران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیش از ۳۰ عضو دختر مرکز فرهنگی هنری چناران در یک برنامه مشترک با جمعیت هلال احمر شهرستان، با نکات ایمنی در هنگام وقوع زلزله آشنا شدند.

نرگس غلامی سرپرست مرکز فرهنگی هنری چناران با اعلام این خبر گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور ایران و زلزله‌های اخیری که در کشور اتفاق افتاده است، بر آن شدیم تا با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان با اجرای مانور زلزله، بایدها و نبایدها را به اعضای کانون آموزش دهیم و آنان را با مکان‌های امن کانون و نحوه‌ی پناه‌گیری در این مکان‌ها آشنا سازیم.

محمد پیله‌چیان مسوول امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ضمن تاکید به اعضا در حفظ آرامش و خونسردی در هنگام وقوع زلزله، چند و نحوه‌ی پناه‌گیری مثل پناه گرفتن در «زیر میز»، در «چهارچوب درهایی که بالای آن‌ها شیشه نباشد» و نیز روش «مثلث حیات» را آموزش داد.

پیله‌چیان افزود: مثلث حیات قسمت کوچکی به شکل مثلث، در کناره‌ی مبل‌ها، میزها، کمدها و قفسه‌هایی که به دیوار فیکس شده باشند، را گویند و می‌توان در آن به هنگام زلزله پناه گرفت چرا که آوار به صورت شیب به زمین می‌ریزد.

سرپرست مرکز فرهنگی هنری چناران در پایان گفت: این مانور با هدف «پدافند غیرعامل» و حفظ سلامتی اعضا در برابر زلزله به عنوان حقی از «حقوق کودک» اجرا شد.

گفتنی است در این مانور، اعضا با روش «ترک محل» و نیز «حمل دو مچ» مصدوم آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =