یک روز با عمو مهربان در مدارس روستایی فریدون‌کنار

"عمو مهربان" مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری مازندران در فریدون‌کنار است که کتاب‌های کانون را به محفل گرم بچه های روستا می برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این کانون دارای 4 کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های فریدون‌کنار، بند پی بابل، میاندرود و نکا است که خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون را به بچه‌های روستایی عرضه می نماید.

مربیان این مراکز روزانه با حضور در مدارس روستایی به انجام فعالیت‌های کتاب‌خوانی، امانت کتاب، قصه گویی، فعالیت‌های هنری و خلاق و نیز نمایش فیلم و ... می پردازند تا خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را به دل گرم بچه‌های روستایی هم بکشانند.

بر همین اساس مدیر کل کانون مازندران با همراهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدون‌کنار از برنامه‌های کتابخانه سیار در این شهرستان بازید کردند.

این برنامه در مدرسه روستایی ابتدایی" امام موسی کاظم" (ع) روستای " بینمد" صورت گرفت.مربی سیار کانون که دانش آموزان مدرسه او را با نام " عمو مهربان" می شناسند با حضور در مدرسه این روستا، با استقبال گرم بچه ها مواجه شد. " عمو مهربان" با حضور در یکی از کلاس‌های این مدرسه  به اجرای برنامه معرفی کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و این درحالی بود که این بار مدیر کل کانون مازندران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کارشناس مسؤول فرهنگی کانون مازندران هم با او همراه بودند.

مدیر کل کانون مازندران هم در جمع دوست داشتنی بچه های روستایی این مدرسه از اهمیت مطالعه صحبت کرد و تاثیر خواندن کتاب‌های علمی، ادبی، تاریخی و ... را مسئله‌ ای مهم برای رشد دانش و توانمندی بچه ها عنوان کرد.

یزدان‌شناس با تاکید بر دانایی محوری در کودکان ونوجوانان، اهمیت فعالیت‌های کانون را در رشد استعدادهای بچه‌ها موثر دانست و ارتباط کانون و مدرسه را در توسعه فعالیت‌های درسی و پرورشی  لازم عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدون‌کنار هم در این برنامه با ابراز خرسندی از فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار کانون در مدارس روستایی، از اهمیت کتاب‌خواندن برای دانش آموزان این کلاس سخن گفت و افزود: توسعه علمی و فرهنگی در مدارس روستایی یکی از ضرورت‌های فرهنگی است.

سید عظیم ابراهیم زاده افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار درس خواندن فرصت مهمی برای تقویت زندگی در دانش آموزان ایجاد می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =