جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اردبیل تشکیل شد

در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر انقلاب اسلامی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان وتو جوانان اردبیل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان گرامی داشت دهه فجر استان اردبیل با حضور اعضای این ستاد در دفتر مدیرکل کانون استان تشکیل شد.

در این جلسه هاجر جمادیه مدیرکل کانون و رئیس کمیته‌ی کودک و نوجوان استان اردبیل با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف از تشکیل این کمیته، شناساندن آرمان‌های انقلاب اسلامی، انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان است.

جمادیه افزود: این کمیته با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها تلاش دارد تا نسبت به انتقال شایسته و مؤثر خاطرات روزهای انقلاب و تبیین هنرمندانه و خلاقانه‌ی ارزش‌های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌های مرتبط بهره گیرد.

 رئیس کمیته‌ی کودک و نوجوان استان اردبیل هدف نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های دهه‌ی فجر را پرهیز از موازی کاری دانست و تصریح کرد: برنامه‌ها در سه قالب فرهنگی، هنری و ادبی به‌صورت روزانه در ایام فجر اجرا خواهند شد.

وی برگزاری کارگاه کاردستی با ساخت لاله و پرچم، پخش سرود در مراکز با هم‌خوانی و هم‌صدایی اعضا، مسابقه شعارنویسی، جنگ شادی انقلاب، معرفی کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب، بازدید کودکان و نوجوانان از موزه شهدا، اجرای نمایش‌های طنز و شاد، ساخت کارت‌پستال با موضوع ۲۲ بهمن، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و شهدای گمنام و کارگاه مشاعره را ازجمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امسال عنوان کرد.

مدیرکل کانون استان به برگزاری اولین جشنواره بازی‌های فکری و بومی محلی اشاره و ادامه داد: روند اجرای برنامه از اول پاییز کلید خورده و مرحله نهایی آن دریکی از روزهای دهه مبارک فجر  به شکل رقابتی مابین اعضای ۳۰ مرکز ثابت و سیار اجرا میشود.

جمادیه خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه به رنگ ساوالان، هشتمین جشنواره ادبی یاغیش سسی، نمایشگاه دست سازه‌های اعضا و کاروان شادی کتابخانههای سیار شهری و روستایی که با پخش سرودهای انقلابی در سطح خیابان‌های شهر اردبیل و روستاها به استقبال جشن‌های پیروزی انقلاب خواهند رفت، از اهم برنامه‌ها است.

رئیس کمیته‌ی کودک و نوجوان استان در پایان اضافه کرد: نقاشی روی پارچه با تکنیک مداد شمعی با عنوان «روزهای خوش پیروزی»، به شکل وسیع با همکاری کمیته امداد، آموزش‌وپرورش و صداوسیما در سالن امام خمینی (ره) اردبیل برگزار خواهد شد.

در همین راستا، نمایندگان آموزش‌وپرورش، صداوسیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه‌ی دیدگاه‌ها و معرفی برنامه‌های پیشنهادی پرداختند.

مقرر گردید، ایستگاه نقاشی با موضوع دهه فجر برای کودکان و نوجوانان در روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان برگزار شود، اعضای کمیته کودک و نوجوان گزارش برنامه‌های اجرایی را جهت تجمیع و تهیه گزارش نهایی تا مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۶  به دبیرخانه کمیته (کانون پرورش فکری استان اردبیل) ارسال نمایند و پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به دستگاه‌های عضو جهت بهره‌برداری‌های لازم ارسال شود.

لازم به ذکر است، دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان را: اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صداوسیما و اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل تشکیل داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =