به رنگ ساوالان؛ اولین نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان کانون استان اردبیل

اولین نمایشگاه آثار هنری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان «به رنگ ساوالان» در نگارخانه خطایی بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، اولین نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان کانون استان اردبیل با عنوان «به رنگ ساوالان» با موضوع جشن‌های سرزمین من در نگارخانه خطایی بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار می‌شود.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در راستای سیاست‌ها و اهداف کلی کانون بوده و به‌منظور عمق‌بخشی به ظرفیت‌های فرهنگ بومی- ملی، باهدف کشف و پرورش استعدادهای هنری و آشنایی اعضا با جشن‌های سرزمین پدری و آیین‌های مرتبط با آن به نمایش درمی‌آید.

جمادیه افزود: به همین منظور کانون پرورش فکری استان اردبیل، برای تحرک و پویایی در نسل امروز و آشتی دادن بین نسل جدید و فرهنگ غنی نیاکان بر آن شد تا با ایجاد فضای مناسب از خلاقیت و توانایی اعضا و مربیان توانمند مراکز استفاده کند.

گفتنی است، این برنامه در پاییز ۹۶ در قالب فراخوان طراحی و از سوی آفرینشهای هنری کانون به مراکز استان ارسال شد و آثار ‌‎‎‏رسیده به نمایشگاه از ۱۸ مرکز اردبیل و شهرستان‌های استان در زمینه‌های نقاشی، خوشنویسی و سفال در رده سنی ۵ الی ۱۷ سال است.

همچنین برپایی این نمایشگاه محدود به ارایه آثار برگزیده نبوده و فرایند اجرای برنامه نیز به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

اولین نمایشگاه به رنگ ساوالان روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت۱۰ قبل از ظهر افتتاح‌ و تا ۲۸ دی‌ماه همه‌روزه از ساعت ۹ الی۱۲:۳۰ و بعدازظهر ۳الی۱۷:۳۰ پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =